اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت فرارسیدن سال جدید

طرح نوروزی آرامش بهاری در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان نوروز 92 را با اجرای طرح آرامش بهاری در شش نقطه استان پذیرای مسافران و زائران به این استان است.

طرح نوروزی آرامش بهاری در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان، معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امورخیریه با هدف ترویج فرهنگ وقف و تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی و با توجه به تجربه موفق برگزاری این طرح سراسری در سال‌های گذشته، طرح نوروزی آرامش بهاری را در سراسر کشور به اجرا خواهد گذاشت.

این طرح به منظور ارج نهادن و تقویت باورهای دینی و مذهبی و نیز بهره‌برداری مطلوب از فضای معنوی امامزادگان و بقاع متبرکه در ایام نوروز، اجرا خواهد شد.

طرح نوروزی آرامش بهاری با تأکید نماینده ولی‌فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه و به همت معاونت فرهنگی این سازمان و در راستای تبدیل بقاع متبرکه به مکان‌هایی برای فعالیت‌های سازنده فرهنگی، در زمینه اجرای برنامه فرهنگی مذهبی از 28 اسفندماه سال‌جاری تا 14 فروردین سال 92 در محل امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور از جمله در شش بقعه و موقوفه در سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.

یکی از شاخصه‌های طرح آرامش بهاری برگزاری مراسم تحویل سال نو با حضور ائمه جمعه، روحانیون، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف زائران و مسافران است.

اجرای قرائت قرآن توسط قاریان ممتاز، سخنرانی، اجرای برنامه‌های مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم، قرائت زیارت آل یاسین و دعای تحویل سال نو از عمده برنامه‌های مراسم تحویل سال است.

همچنین پخش پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی به صورت زنده از طریق رسانه‌های جمعی در امامزادگان و بقاع متبرکه، عطر افشانی و گلباران قبور مطهر شهدا در امامزادگان و بقاع متبرکه توسط هیئت امنا و خادمان و تهیه هفت سین قرآنی و معنوی این اماکن متبرکه از دیگر مراسم لحظه تحویل سال است.

برگزاری نماز جماعت به صورت مستمر، راه‌اندازی و فعال کردن دفاتر مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی به صورت مستمر و برگزاری نمایشگاه آرامش بهاری در قالب ارائه مجموعه‌های نمایشگاهی، ایستگاه صلواتی و راه‌اندازی غرفه کتاب و محصولات فرهنگی از برنامه‌هایی است که در جوار امامزادگان سراسر کشور به اجرا گذاشته می‌شود.

تهیه و تدوین بروشورهای مذهبی در ‌ارتباط‌ با حجاب و عفاف، ترویج فرهنگ و مباحث اعتقادی و ولایی برای توزیع گسترده در بین زائرین، اجرای برنامه‌های ویژه به صورت نمایشگاهی و برگزاری مسابقات فرهنگی و قرآنی برای کودکان و نوجوانان در این ایام از دیگر برنامه‌های طرح آرامش بهاری است.

بقعه متبرکه بی‌بی‌دوست و سید باقر در زابل، سید مهدی و مسجد بین راهی بزمان در ایرانشهر و زائر سرای امام رضا (ع) زاهدان و مسجد بین راهی حضرت ابوالفضل (ع) خاش مجری این طرح نوروزی در سیستان و بلوچستان هستند.

انتهای پیام/75002/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول