اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان:

پدافند غیرعامل از ضروریات حیاتی کشور است

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هرگاه به پدافند غیرعامل به عنوان یکی از ضروریات حیاتی کشور ایمان آوردیم بسیاری از مشکلات فعلی برطرف می‌شود.

پدافند غیرعامل از ضروریات حیاتی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حاتم نارویی ظهر امروز در دیدار با جمعی از اعضای حاضر در دوره تربیت مربی پدافند غیرعامل اظهار داشت: با نگاهی به حوادث پس از انقلاب در کشور و تهدیداتی که همچنان از سوی دشمن، امروز و در آینده متصور است لزوم توجه به پدافند غیرعامل در زمینه پیشگیری یا عادی سازی در مقابله با تهدیدات امری ضروری است.

وی افزود: ضروری است مدیران و کارشناسان در دستگاه‌های مختلف نسبت به این امر مهم توجیه، آگاه و دارای درک جمعی مشترک شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان پدافند غیر‌عامل را نیاز ضروری جامعه دانست و بیان کرد: کاهش خسارت‌ها در زمان جنگ از اهداف پدافند غیرعامل است.

نارویی اضافه کرد: پدافند یک اصل برای همیشه است نه برای یک مقطع خاصی و نه برای وقتی که احساس تهدید بالفعل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه موضوع پدافند غیرعامل بسیار گسترده است و از زوایای مختلف از جمله ابعاد اقتصادی، عمرانی، سیاسی و اجتماعی می‌توان به آن نگاه کرد، اذعان داشت: تمامی اقشار جامعه ضروری است موضوع پدافند غیرعامل را از زوایای حوزه فعالیت خود مورد توجه قرار دهند.

رئیس شورای پدافند غیرعامل سیستان و بلوچستان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت پدافند غیرعامل در جامعه گفت: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب تأکید فرمودند «مدیران و نیروهای علمی کشور در عرصه مقابله با جنگ نرم دشمن در نقش فرماندهان بصیر و آگاه نظام ایفای نقش خواهند کرد».

مدیرکل پدافند غیرعامل سیستان و بلوچستان هم در این دیدار بر گسترش فرهنگ پدافند غیرعامل در جامعه به عنوان یک اصل اساسی تأکید کرد.

محمدرضا جهانتیغ اظهار داشت: در سال‌جاری، دو دوره کارگاه تربیت مربی ویژه کارکنان دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح برگزار شده است.

وی افزود: سیستان و بلوچستان به عنوان نخستین مجری برگزار کننده دوره‌های آموزشی تربیت مربی در کشور است.

در پایان این دیدار، گواهینامه پایان دوره توسط استاندار سیستان و بلوچستان به اعضای شرکت کننده در این کارگاه آموزشی اعطا شد.

انتهای پیام/75002/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول