اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری:

تولید آثار فاخر مهم‌ترین راهکار مقابله با جنگ نرم دشمن است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: تولید آثار فرهنگی فاخر و ارزشی راهکار مهمی برای مقابله با جنگ نرم دشمن است.

تولید آثار فاخر مهم‌ترین راهکار مقابله با جنگ نرم دشمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حسین گنجی پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی کارشناسان و مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با مدیر‌کل و معاونین صدا و سیمای استان اظهار کرد: شبکه‌ استانی به دلیل پاسداشت ارزش‌ها و فرهنگ بومی، محلی و منطقه‌ای و نیز توجه به تنوع فرهنگی می‌تواند برای احیای ارزش‌ها و نیز یکپارچه‌سازی و وحدت مردم نقش موثری را ایفا کند.

وی با اشاره به نقش رسانه برای تقویت ارزش‌های بومی و محلی استان، تصریح کرد: شبکه استانی در راستای تهیه و تولید برنامه‌های ارزشی و فاخر اقدامات بسیاری انجام داده که در حفظ و تقویت فرهنگ و ارزش‌های بومی استان نقش بسیاری داشته است.

گنجی ادامه داد: تصور اینکه فرهنگ و هنر فقط در حیطه اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده، غلط است چرا که نهادهای مختلف فرهنگی داریم که در این زمینه‌ فعالیت دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه دستگاه‌های فرهنگی نیازمند هم‎افزایی بیش از پیش هستند، افزود: با توجه به اینکه صدا و سیما یک مجموعه ارتباطی و رسانه‌ای با وسعت زیاد است و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از مجموعه‌ای از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری برخوردارست؛ ضروری است تا این دو دستگاه هماهنگی و هم‌افزایی بیشتری با هم داشته باشند.

گنجی اضافه کرد: آمادگی داریم تا با تشکیل جلسات متعدد بین معاونت‌های هر دو اداره، برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای تحقق این آرمان‌ها در جریان‌سازی فرهنگی شکل بگیرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای فرهنگی استان گفت: با توجه به اینکه رسانه مهم‌ترین دانش برای تبادل اطلاعات است باید ظرفیت‌های فرهنگی استان را برای مردم از این طریق به‌روز کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امروزه دنیا با تمام ابزارهای الکترونیکی ماهواره‌ای و اینترنتی در برابر انقلاب اسلامی صف‎آرایی کرده است، خاطرنشان کرد: ترویج ارزش‌ها و فرهنگ اسلامی با تولید آثار فاخر و ارزشی می‎تواند راهکار مهمی در مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمن باشد.

گنجی تصریح کرد: همچنین بهره‌گیری از مفاهیم ارزشی در حوزه فرهنگ و هنر می‌تواند راهکار مناسبی برای رویارویی با برنامه‌های دشمن باشد.

وی در پایان گفت: تعامل این دو نهاد فرهنگی، بررسی فرصت‌ها و تهدیدها، شناسایی نقاط قوت و ضعف و برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌ها با موضوع فرهنگ دینی و ملی با مشارکت این دو اداره ‌کل می‌تواند راهکار مناسبی برای صیانت از فرهنگ اصیل اسلامی باشد.

انتهای پیام/68004/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول