اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش تخصصی هلال احمر ایران:

آموزش‌های امداد و نجات با تفکر کشوری انجام شود

خبرگزاری فارس: معاون آموزش تخصصی موسسه علمی و کاربردی هلال احمر ایران گفت: آموزش‌های تخصصی باید با تفکر کشوری یکپارچه و بدون محدودیت برگزار شود.

آموزش‌های امداد و نجات با تفکر کشوری انجام شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد منتظری صبح امروز در آغاز دوره تخصصی کشوری بهمن‌شناسی در سرعین اظهار داشت: سیاستی که ما در حوزه آموزش به ویژه تربیت مربیان تخصصی در پیش گرفتیم، سیاست توسعه آموزش‌ها با محوریت تخصصی و رساندن استان‌ها به خودکفایی در این زمینه است.

وی با بیان اینکه تمام هدف‌گذاری‌ها برای گذر از آموزش‌های عمومی و رسیدن به آموزش‌های تخصصی است، افزود: دوره‌های تخصصی که در سال‌های اخیر برگزار می‌‌شود اغلب در گروه‌های مهارتی و آموزشی خاص نظیر زلزله، نجات کوهستان، امداد جاده‌ای، برف و کولاک، بهمن و... است که همین آموزش‌ها به صورت یکپارچه و با تفکر ملی اجرایی می‌شود.

معاون آموزش تخصصی هلال احمر ایران از مربیان آموزش دیده تخصصی به عنوان سفیران جمعیت هلال احمر برای رسیدن به نقطه ارزشمند مهارتی و تربیتی صحیح یاد کرد و گفت: ما سعی داریم با آموزش مربیان به صورت تخصصی آنها را به مناطق مختلف حتی و روستاها اعزام کنیم تا به عنوان سفیران هلال احمر آموزش‌های تخصصی را به نیروهای جدید انتقال دهند.

وی بیان داشت: قرار نیست در یک استان نیروها آموزش تخصصی بهمن، کوهستان و برف و کولاک ببینند و در استانی دیگر سراغی از آموزش‌های امداد و نجات در حوزه دریا و نجات غریق صورت نگیرد که ما با یک کاسه کردن این آموزش‌ها در سطح کشور در تلاش هستیم تا نیروها همه فن حریف و در بخش‌های مختلف آموزش ببینند.

این مسئول ادامه داد: ما با بهره‌گیری از مدرسان زبده کشوری دوره‌های آموزشی تخصصی را در استان‌های مختلف و گاه به صورت متمرکز انجام می‌دهیم تا با کمترین مشکل امدادگران بتوانند در بروز حوادث در صحنه حاضر و آماده باشند.

منتظری ابراز داشت: اردبیل از جمله استان‌هایی است که در آموزش‌های تخصصی رشته‌های مختلف به ویژه امداد در بهمن و کوهستان با توجه به وقوع حوادث متعدد طی سال در این زمینه توانسته است به تبحر و کارآمدی لازم دست پیدا کند.

وی بیان داشت: انتظار می‌رود در کنار کیفیت‌ها به کمیت آموزشی نیز توجه شود، چرا که هر چقدر برنامه‌های آموزشی با برنامه و هدف‌گذاری درست دنبال شود، نتیجه بهتری به دست می‌آید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان با ابراز خرسندی از برگزاری دوره تخصصی بهمن‌شناسی در اردبیل با حضور مربیان 31 استان کشور، اظهار داشت: این آموزش‌ها تنها تئوری نیست بلکه بخش عمده‌ای از آن عملی خواهد بود و در سال آینده نیز همین فرایند با قدرت ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/62001/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول