اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای خراسان‌رضوی تاکید کرد

ضرورت ایجاد کمیته مشترک همکاری میان صدا و سیما و هلال احمر

خبرگزاری فارس: مدیرکل صدا و سیمای خراسان‌رضوی گفت: تشکیل کمیته مشترک همکاری میان صدا و سیما و هلال احمر کمک شایان به آگاهی در سطح جامعه و کاهش خطرات بواسطه خودامدادی و دگرامدادی می‌کند.

ضرورت ایجاد کمیته مشترک همکاری میان صدا و سیما و هلال احمر

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام علی نهاوندی ظهر امروز در نشستی مشترک با رئیس جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی در محل سالن جلسات صدا و سیما اظهار کرد: آنچه مسلم است ایجاد یک کمیته علمی و کاربردی مشترک میان صدا و سیما و سازمان جمعیت هلال‌احمر امری ضروری است.

وی افزود: رسانه و به ویژه صدا و سیما نقش خطیری در آموزش همگانی و تبلیغات اقدامات امدادی دارد که متاسفانه مورد غفلت قرار گرفته است.

نهاوندی با بیان اینکه آموزش همگانی امداد یکی از دغدغه‌های همیشگی صداوسیمای خراسان رضوی است خاطر نشان کرد: عملکرد صداوسیما در سنوات گذشته در حوزه آموزش‌های امدادی روند رو به رشد داشته، اما کافی نبوده و ظرفیت عظیم صدا و سیما تلاش بیشتری را در این حوزه می‌طلبد.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان‌رضوی تصریح کرد: جمعیت هلال‌احمر ارگان مهمی در حوزه کاهش آسیب‌های انسانی و ارتقای سطح سلامت جامعه بشمار می‌رود.

نهاوندی با اعلام آمادگی خود نسبت به ایجاد کمیته مشترک میان هلال احمر و صدا و سیما برای بهبود عملکرد و ارتقای خدمت‌رسانی یادآور شد: تشکیل این کمیته کمک شایان به آگاهی در سطح جامعه و کاهش خطرات بواسطه خودامدادی و دگرامدادی می‌شود.

در ادامه محمد‌رضا پورساداتی مدیرکل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی عنوان کرد: صدا و سیما رکن مهمی در تعاملات و ارتقای راهبرد‌های کارآمد با هلال احمر تلقی می‌شود.

وی تاکید کرد: هلال احمر به خودی خود فقط رسالت نجات و خدمت به امور امدادی عموم جامعه را دارد، اما جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی آمادگی خود را مبتنی بر همکاری با صدا و سیما در امر آموزش همگانی اعلام می‌کند.

پورساداتی از 13 هزار عضو هلال‌احمر در سطح خراسان‌رضوی یاد کرد و ادامه داد: خراسان‌رضوی از حیث زائرپذیری خود در حوزه امدادی باید تمرکز بیشتری داشته باشد.

مدیرکل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی اذعان داشت: جمعیت هلال احمر نهادی مردمی بوده که بر اساس خدمات داوطلبانه تاسیس شده است.

این مسئول متذکر شد: اهداف جمعیت هلال احمر بر اساس اصول هفتگانه صلیب سرخ و جمعیت‌های هلال احمر جهان تدوین شده و در حوزه‌های مختلفی از جمله امداد و نجات و کاهش آلام بشری فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/70023/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول