اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس امور توانبخشی جمعیت هلال احمر استان اصفهان:

مرکز توانبخشی هلال احمر اصفهان تنها مرکز ساخت دست مکانیک است

خبرگزاری فارس: کارشناس امور توانبخشی جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: مرکز توانبخشی جمعیت هلال احمر استان اصفهان پس از تهران قابلیت ساخت پروتز دست مکانیک، الکترونیک و زیبایی را دارد.

مرکز توانبخشی هلال احمر اصفهان تنها مرکز ساخت دست مکانیک است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، هادی باقرزاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تنها دو متخصص سازنده دست مصنوعی در تنها مرکز دولتی توانبخشی جمعیت هلال احمر استان اصفهان وجود دارد.

وی ادامه داد: با وجودی که حداقل روزانه نزدیک به بالای 50 نفر بیمار در بخش ارتز این مرکز پذیرش و حداقل بالغ بر پنج تا شش نفر به دلیل قطع عضو به قسمت پروتز مراجعه می‌کنند، اما تنها دو متخصص سازنده دست مصنوعی و شش متخصص سازنده پای مصنوعی وجود دارد.

این کارشناس با اشاره به اینکه در پنج تا شش سال گذشته 40 نفر از متخصصان سازنده دست و پای مصنوعی این مرکز بازنشسته شدند، بدون اینکه هیچ جایگزینی برای آنها درنظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: همان تعداد شش نفر که هم‌اکنون وجود دارد به صورت ساعتی مشغول به کار هستند.

وی تصریح کرد: تعداد افرادی که به خاطر قطع عضو نیاز به دست و پای مصنوعی دارند در هفته به کمتر از 10 نفر می‌رسد که همین تعداد هم زیاد است.

باقرزاده افزود: تعداد مراکز خصوصی برای ساخت دست و پای مصنوعی بسیار زیاد است و یک مرکز نیمه خصوصی هم زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان وجود دارد که به دلیل اینکه هزینه تمام شده در این مرکز نسبت به سایر مراکز، یک دوم قیمت سایر مراکز است، مراجعه‌کنندگان بیشتری داریم.

وی، حداقل زمان ساخت یک دست و پای مصنوعی را 20روز تا یک ماه نام برد و گفت: البته در زمان‌های اورژانسی این زمان به حداقل کاهش می‌یابد.

کارشناس امور توانبخشی جمعیت هلال احمر استان اصفهان اضافه کرد: مواد و تجهیزات اولیه برای ساخت دست و پای مصنوعی  مدل ایرانی، فرانسوی و آلمانی موجود است که به صورت ترکیبی از این کشورها پروتزها ساخته می‌شود که بهترین نوع آن اتوباک آلمانی است.

وی در پایان اذعان داشت: در این مرکز پس از تهران قابلیت ساخت پروتز دست مکانیک، الکترونیک و زیبایی وجود دارد.

انتهای پیام/2301/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول