اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

7 اسفند

همایش وکلا و مشاوران حقوقی در همدان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس کانون وکلا و مشاوران حقوقی همدان گفت: 300 نفر از وکلای همدان در همایش وکلا و مشاوران حقوقی استان همدان شرکت می‌کنند.

همایش وکلا و مشاوران حقوقی در همدان برگزار می‌شود

علیرضا ترکستانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: هر ساله در روز هفتم اسفند ماه به عنوان روز وکیل مدافع نام‌گذاری شده تا بتوانیم از این فعالان عرصه قضایی در پی برقراری عدالت در بین اقشار مختلف مردم یادی کرده و از آنان قدردانی کنیم.

وی با اشاره به واژه وکیل در لغت و قانون اسلامی عنوان کرد: وکیل کسی است که از طرف شخص دیگری اعم از حقوقی یا حقیقی به موجب عقد وکالت برای انجام کاری مأمور می‌شود.

رئیس کانون وکلا و مشاوران حقوقی همدان تصریح کرد: عنوان وکیل‌الرعایا از زمان صفویه برخاسته که در آن دوران نایب‌السلطنه را وکیل می‌گفتند.

ترکستانی ادامه داد: در حال حاضر در جامعه امروزی استفاده از وکلا برای انجام کار‌های حقوقی به صورت مرسوم در آمده اما با این حال این بحث نیاز به فرهنگسازی دارد تا وکلا به صورت گسترده‌تری در بحث‌های حقوقی افراد وارد شده و پرونده‌های قضایی زودتر به نتیجه برسد.

وی در خصوص برگزاری همایش وکلا و مشاوران حقوقی استان همدان تصریح کرد: همایش وکلا و مشاوران حقوقی استان همدان روز دوشنبه هفتم اسفندماه در تالار فجر همدان برگزار می‌شود.

رئیس کانون وکلا و مشاوران حقوقی همدان خاطر نشان کرد: همایش وکلا و مشاوران حقوقی همدان با سخنرانی معاون توسعه قضایی رئیس قوه قضاییه کشور آیت‌الله رازینی و با حضور 300 نفر از وکلای استان برگزاری خواهد شد.

ترکستانی در پایان سخنانش گفت: با برگزاری این همایش امیدواریم بتوانیم فرهنگ استفاده از وکلا را در جامعه و در کار‌های حقوقی و قضایی توسعه داده و از افرادی که در زمینه برقراری عدالت تلاش می‌کنند قدردانی کنیم.

انتهای پیام/89007/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول