اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان:

وجود کارشناسان حقوقی در ادارات یک ضرورت است

خبرگزاری فارس: رئیس‌کل دادگستری استان کردستان گفت: کار کارشناسان حقوقی ادارات تطبیق موضوعات حقوقی ادارات با قانون است و بر اساس موازین حقوقی عمل می‌کنند لذا حضور آن‌ها در دستگاه‌های اجرایی همگام با مدیران ضروری و انکارناپذیر است.

وجود کارشناسان حقوقی در ادارات یک ضرورت است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی‌اکبر گروسی در چهارمین جلسه شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرای استان کردستان که به میزبانی شرکت گاز برگزار شد، اظهار داشت: فعالیت واحدهای حقوقی ادارات و دستگاه‌های اجرایی باید مبتنی بر عملکرد و اهداف پیشگیرانه باشد و با هوشمندی و تدابیر خاص زیرکانه از ایجاد اختلافات حقوقی و تشکیل پرونده در امور و دستگاه‌های دولتی پرهیز شود.

وی اظهار کرد: کارشناسان حقوقی باید اطلاعات خود را به روز کنند و در جریان آخرین تحولات آیین‌نامه‌ها و رویه‌ها قرار گیرند چرا که نقش آن‌ها بسیار برجسته و وظایف آنها متنوع است.

وی کاهش اختلافات در دستگاه‌های اجرایی، کاهش هزینه‌های دولتی و جلوگیری از سوءاستفاده‌ها در حین رسیدگی به پرونده را از جمله دستاوردهای شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی است.

وی گفت: کار کارشناسان حقوقی ادارات تطبیق موضوعات حقوقی ادارات با قانون است و بر اساس موازین حقوقی عمل می‌کنند و حضور آن‌ها در دستگاه‌های اجرای همگام با مدیران ضروری و انکارناپذیر است.

وی با بیان اینکه پاسخگویی و اقدام کارشناسان حقوقی براساس قانون یک کار حقوقی لازم اجرا است، افزود: تنظیم و تغییر قراردادها و دفاع از جایگاه قراردادها وظیفه کارشناسان حقوقی است و هیچ دستگاه اجرایی بی‌نیاز از مشورت با کارشناسان حقوقی نیست.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان در ادامه گفت: امور حقوقی به ویژه در دستگاه‌های اجرایی باید بحث‌های نظری و تئوری را حذف و مباحث کاربردی باید جایگزین آن‌ها شود تا خروجی مناسب و عملی ایجاد شود.

گروسی با اشاره به اینکه لازم است قبل از برگزاری جلسات نظر جمع در کمیسیون‌ها اتخاذ شود، یادآور شد: در ادارات اختلافات و مسائل حقوقی گوناگونی مطرح می‌شود و حتی امور نظارتی ادارات نیازمند کار حقوقی با کارشناسی‌های مناسب برای رفع است.

وی با اشاره به اینکه عدم توجه به نکات ظریف حقوقی مشکلاتی را به وجود می‌آورد، گفت: اگر اختلافات بیش از حد کش داده شود تبدیل به یک آسیب می‌شود که باید برای رفع آن توسط خود دستگاه متولی اختلاف اقدام شود.

انتهای پیام/79001/ر20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول