اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

مغفول ماندن بعد حقوقی و اخلاقی دین فاجعه است

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: مغفول ماندن بعد حقوقی و اخلاقی دین یکی از فجایع بوده که در این زمینه دین به صورت ناروا در احکام و شریعت‌ها خلاصه شده است.

مغفول ماندن بعد حقوقی و اخلاقی دین فاجعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام احمد واعظی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه جلوه‌های تبلیغ گروهی که در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد با اشاره به آیه 61 سوره عنکبوت اظهار کرد: جهاد در راه خدا از نظر کمی و مراتب انواع و اقسام مختلف دارد که خداوند در هر یک از آنها متناسب با شأن هر فرد به هدایت افراد می‌پردازد.

وی خاطرنشان کرد: خداوند با الهام‌بخشی گره‌گشایی می‌کند، زمینه‌های خدمت بیشتر را فراهم می‌کند، این خدمت ذهن‌ها را هدایت کرده و در نهایت انگیزه ایجاد می‌کند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به اهداف تبلیغی گفت: تقویت ایمان و معرفت مردم به حضرت حق و گسترش عمل و رفتار اسلامی از جمله اهداف تبلیغی است که در صورت دستیابی به این اهداف می‌توانیم به موفق بودن امیدوار باشیم.

وی تأکید کرد: رفتار دینی به معنای دین‌ورزی و دین‌شناسی بوده بنابراین باید درک جامعی از دین داشته باشیم.

واعظی عنوان داشت: بسیاری از اوقات درک از دین محدود است و احکام و شریعت‌ها را محدود می‌کنیم ولی باید در نظر داشت تلقی از دین باید جامع باشد.

وی یادآور شد: مغفول ماندن بعد حقوقی و اخلاقی دین یکی از فجایع بوده که در این زمینه دین را به صورت ناروا در احکام و شریعت‌ها خلاصه کرده‌ در حالیکه بحث حقوق در دین بسیار مهم است و اگر کسی حقوق دیگران را نادیده بگیرد دارای رزق حلال نیست.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به سخنی از امیر مؤمنان(ع) گفت: اگر عبادات دارای 10 جزء باشد از این تعداد 9 جزء آن طلب رزق حلال است.

اخلاق و حقوق به راحتی پایمال می‌شود

وی عنوان داشت: اخلاق و حقوق در جامعه به راحتی پایمال شده و چوب حراج به آن زده می‌شود در حالی که این دو شاخصه متن دین هستند و نباید کنار گذاشته شوند.

واعظی یادآور شد: باید مراقبت کنیم تا رقابت‌های محلی سبب نشود دزد ایمان اصل اخلاص را از ما بگیرد.

انتهای پیام/78003/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول