اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری ارومیه:

مشکلات حقوقی مانع بازسازی بافت فرسوده ارومیه است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری ارومیه گفت: مشکلات حقوقی مانع از بازسازی بافت فرسوده و مرکزی شهر ارومیه است.

مشکلات حقوقی مانع بازسازی بافت فرسوده ارومیه است

امیر ابراهیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: محدوده میدان ولایت فقیه، بازار قدیم و مراکز تجاری شهر ارومیه به دلیل فرسوده بودن چهره نامطلوبی به شهر بخشیده‌اند که تاکنون به دلیل مشکلات حقوقی بازسازی این مناطق امکان‌پذیر نبوده است.

وی با بیان اینکه مالکان بافت فرسوده در محدوده خیابان امام (ره) شهر تمایلی برای نوسازی ندارند، افزود: با توجه به موقعیت شهر ارومیه و قرارگیری در مسیر حمل و نقل بین‌المللی توجه بیش از پیش به تغییر منظر شهری و زیباسازی آن بسیار ضروری است در حالی که تاکنون اقدامی قابل توجه در این ارتباط انجام نشده است.

ابراهیمی با بیان اینکه مطالعات خیابان امام (ره) در مرحله شناخت و ساماندهی بدنه آن به اتمام رسیده و در حال ارائه به مراجع برای تصویب است، افزود: باید با مطالعه و طراحی این منظرها راهکارهای لازم برای نوسازی در این خیابان انجام شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری ارومیه از تعریف پروژه‌های تحقق‌پذیر و سودآور برای مالکان و سرمایه‌گذاران در خیابان امام (ره) ارومیه خبر داد و اذعان داشت: مطالعات طراحی شهری پلاک‌های بلافصل و بافت‌های توسعه نیافته مجاور خیابان در حال انجام است که امیدواریم در حداقل زمان ممکن با فراهم شدن امکانات لازم عملیاتی شود.

ابراهیمی ادامه داد: یکی از زیر پروژه‌های شاخص این مطالعات، بهسازی بدنه شهری میدان ولایت فقیه و تبدیل فلکه آن به یک میدان شهری و محل رفت و آمد پیاده است.

مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری ارومیه در زمینه رعایت هویت اسلامی و ایرانی برای ساختمان‌ها در معماری جدید، خاطر نشان کرد: نماسازی ساختمان‌ها در این محل با سه سبک اجرا شده که بخش بازار با سبک صفویه، مسجد سردار با سبک قاجار و حد فاصل بین میدان انقلاب تا خیام به سبک پهلوی خواهد بود.

انتهای پیام/61003/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول