اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنعت و تجارت کرمان خبر داد

افزایش توزیع برنج هندی در کرمان/ فراوانی گوشت مرغ در بازار

خبرگزاری فارس: معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به توزیع 2 هزار تن برنج هندی طی سه ماه گذشته گفت: توزیع برنج هندی در کرمان افزایش می‌یابد.

افزایش توزیع برنج هندی در کرمان/ فراوانی گوشت مرغ در بازار

مصطفی زریسفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: برای تنظیم بازار شب عید چند کار انجام می‌دهیم که از آن جمله می‌توان به تامین کالا از محل ذخیره‌سازی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، میوه و تره‌بار و برنج اشاره کرد.

وی افزود: در مورد گوشت منجمد شده مرغ محدودیت نداریم و در 15 روز گذشته بیش از یک هزار و 200 تن در بازار توزیع شده و این توزیع می‌تواند ادامه داشته باشد و مرغ گرم حدود 2 هزار تن هنوز موجود است.

زریسفی ابراز داشت: قیمت گوشت مرغ منجمد برای مصرف‌کننده در حال حاضر در بازار 4 هزار و 650 تومان و گوشت مرغ گرم 5 هزار و 500 تومان به فروش می‌رسد.

وی عنوان کرد: گوشت قرمز وضعیت خوبی ندارد، اما مقداری از ذخیره موجود که جزو ذخیره کشوری است با هماهنگی وزارت صنعت معدن و تجارت در دو سه روز آینده توزیع می‌شود و افزایش قیمت گوشت قرمز موجب شده است تا تقاضا به سمت گوشت سفید به ویژه مرغ برود.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: سعی کرده‌ایم بازار را در یک حالت تعادل نسبی با کمک اتحادیه صنف مربوطه قرار دهیم.

زریسفی با اشاره به اینکه قیمت گوشت قرمز گوسفندی 22 هزار تومان و گوشت قرمز گاوی 25 هزار تومان است، تصریح کرد: در کل وضعیت گوشت قرمز هم از نظر کمیت یعنی میزان توزیع و قیمت خیلی مناسب و دلخواه ما هنوز نیست.

وی بیان داشت: در دو سه ماه اخیر 2 هزار تن برنج هندی در بازار توزیع شد، اما به دلیل اینکه تقاضا در بازار برای برنج هندی زیاد بود، بازار هنوز به اشباع نرسیده است و با تغییر قیمتی که برنج هندی داشت به 38 هزار و 500 تومان رسیده و با پیگیری‌های صورت گرفته از تاریخ پنجم اسفند ماه یک مقدار حجم بیشتر برنج وارد بازار می‌شود و امیدواریم بازار تدریجا به سمت تعادل و تامین به اندازه کافی پیش رود.

زریسفی افزود: در مورد عرضه برنج ایرانی هیچ مشکلی و محدودیت وجود ندارد و اگر تغییر قیمت داشته باشند این تغییر به طور متعارف در تمام کشور اتفاق می‌افتد و در دو ماه گذشته  10 هزار و 400 تن برنج تایلندی با قیمت 400 تومان در سطح استان کرمان توزیع شده است.

انتهای پیام/80018/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول