اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان خبر داد

مجوز خروج 50 درصد برنج وارداتی توسط تعاونی‌های مرزنشین سیستان و بلوچستان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: 50 درصد برنج وارداتی توسط تعاونی‌های مرزنشین این استان‌ مجوز خروج از استان را دارند.

مجوز خروج 50 درصد برنج وارداتی توسط تعاونی‌های مرزنشین سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، نادر میرشکار در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی اظهار داشت: با توجه به توان سیستان و بلوچستان در زمینه تنظیم بازار کشور در این جلسه مصوب شد 50 درصد برنج وارداتی توسط تعاونی‌های مرزنشین به سایر استان‌ها ارسال شود.

وی افزود: با توجه به اعلام اتحادیه شرکت‌های تعاونی مرزنشین استان مشکلی در ‌ارتباط‌ با واردات برنج از استان وجود ندارد و در بازه زمانی کوتاه حدود 10 هزار تن برنج را می‌توان به بازار استان و کشور تزریق کرد و تلاش این است که قیمت برنج در سطح کشور کاهش پیدا کند و این مصوبه تا پایان اسفندماه قابلیت اجرا دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان ادامه داد: ارز برای واردات برنج توسط مرزنشینان، ارز حاصل از صادرات است و مرزنشین‌ها به دلیل واردات پنج قلم کالا از جمله برنج، جو، کنجاله سویا از معافیت صددرصدی برخوردار خواهند بود.

میرشکار یکی از مباحث مهم اقتصادی در استان را استفاده از توان مرزی به دلیل توسعه مبادلات عنوان کرد و گفت: تامین معیشت مرزنشینان از جمله ضرورت‌ها است.

وی بیان کرد: در استان 96 تعاونی مرزنشین وجود دارد که زیر نظر اتحادیه تعاونی‌های مرزنشین استان فعالیت می‌کنند و امسال نیز سهمیه ارزی حدود 100 میلیون دلار به این تعاونی‌ها اختصاص داده شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان بیان داشت: تجار و بازرگانان نیز می‌توانند بدون محدودیت برنج را با ارز مبادله‌ای وارد کنند و در صورتی که بازار استان به صورت کامل تأمین شد می‌توانند مازاد آن را برای تنظیم بازار به سایر استان‌ها ارسال کنند.

میرشکار به موضوع کارت‌های الکترونیکی مبادلات مرزی نیز اشاره کرد و افزود: از بهمن‌ماه سال‌جاری این طرح آغاز شده و تا کنون بیش از 11 هزار پرونده توسط دفاتر پیشخوان اخذ شده است و 4 هزار و 810 پرونده تأیید و از این مقدار بیش از 900 پرونده ثبت نهایی شده است.

وی گفت: از 16 استان مرزی چهار استان فقط مشمول شعاع 20 و 50 کیلومتری مرزنشینی هستند و کارت الکترونیکی مبادلات مرزی برای شعاع 20 کیلومتری صادر و هم اکنون در بین استان‌های مرزی کشور در زمینه اخذ پرونده‌های کارت الکترونیک مبادلات مرزی رتبه برتر را دارا هستیم.

انتهای پیام/75002/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول