اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس صنعت، معدن و تجارت گچساران عنوان کرد

توزیع 284 تن برنج در گچساران/ 500 تن برنج در راه است

خبرگزاری فارس: رئیس صنعت، معدن و تجارت گچساران از توزیع 284 تن برنج در این شهرستان خبر داد و گفت: برای تکمیل ظرفیت بازار 500 تن برنج دیگر در راه است.

توزیع 284 تن برنج در گچساران/ 500 تن برنج در راه است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، رضا شریفی بعداز ظهر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز این شهرستان اظهار کرد: نظارت بر عرضه کالا و خدمات، برخورد با متخلفان و سودجویان و معرفی آنان به تعزیرات حکومتی از مهم‌ترین وظایف نظارتی اداره صنعت، معدن و تجارت است.

نصب حدود 100 هزار برچسب شبنم در گچساران

رئیس صنعت، معدن و تجارت گچساران گفت: مبارزه با گران‌فروشی، جلوگیری از توزیع کالاها و اجناس و با قیمت غیرواقعی و جلوگیری از احتکار کالا از موارد مهمی بوده که به عنوان اولویت در برنامه‌های بازرسان قرار دارد.

شریفی با اشاره به اجرای طرح شبنم در گچساران بیان داشت: این طرح از اردیبهشت امسال در این شهرستان اجرایی شده است.

این مسئول در گچساران تصریح کرد: هدف از اجرای طرح شبنم ایجاد یک شبکه بازرسی و نظارت مردمی برای شناسایی و مبارزه با توزیع کالای قاچاق و تقلبی در سطح بازار است.

وی ادامه داد: در مرحله نخست اجرای این طرح افزون بر 45 هزار برچسب توزیع شده و مرحله دوم نیز در حال اجرا است.

شریفی با بیان اینکه در مرحله دوم اجرای طرح شبنم نیز تاکنون بیش از 55 هزار کد رهگیری و برچسب توسط کارگزار این طرح الصاق شده است، یادآور شد: 370 کالا مشمول طرح شبنم بوده که عملیات نصب برچسب در حال اجرا است.

وی با اعلام سامانه دریافت پیام کوتاه طرح شبنم تصریح کرد: سامانه 3000392 برای دریافت کد رهگیری کالاها و اجناس اعلام شده است.

شریفی ابراز داشت: شهروندان می‌توانند با ارسال کد 13 رقمی درج شده بر روی کالاها از اصالت و یا عدم اصالت کالای مورد نظر آگاهی پیدا کنند.

توزیع برنج در گچساران با نظارت کامل صورت می‌گیرد

رئیس صنعت، معدن و تجارت گچساران خاطرنشان کرد: بازرسان این اداره با همکاری مجمع امور صنفی و بازرسان واحد بازرسی اصناف بر بازار این شهرستان نظارت دارند.

شریفی ادامه داد: برخورد با تخلفات صنفی در گچساران در کوتاهترین زمان ممکن صورت می‌گیرد و متخلفان به اداره تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به توزیع 284 تن برنج در گچساران یادآور شد: توزیع برنج در این شهرستان از آبان ماه آغاز شد و این میزان برنج توسط چندین فروشگاه و عمده‌فروشی میان مردم توزیع شد.

شریفی گفت: برای خرید 500 تن برنج دیگر نیز مبلغی واریز شده که با توجه به افزایش قیمت برنج در سطح کشور، پس از واریز مبلغ مابه‌التفاوت قیمت برنج‌های خریداری شده، این میزان برنج وارد شهرستان می‌شود.

رئیس صنعت، معدن و تجارت گچساران خاطرنشان کرد: با ورود و توزیع این میزان برنج، مردم بابت خرید و تهیه برنج مصرفی خانوار خود با نرخ مصوب دولتی، نگرانی نخواهند داشت.

وی ابراز داشت: نظارت دقیق بر توزیع برنج در دستور کار قرار دارد اما با توجه به کمبود نیرو و بازرس، اداره صنعت، معدن و تجارت به تنهایی قادر به نظارت و کنترل بازار به طور کامل نیست و همکاری مردم و دیگر مسئولان در این زمینه ضرورت دارد.

انتهای پیام/82001/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول