اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دشتی خبر داد

مصرف ماهیانه 400 تن برنج در شهرستان دشتی/مصرف استان بوشهر 1800 تن

خبرگزاری فارس: فرماندار دشتی گفت: طبق بررسی‌هایی به ‌عمل آمده یک هزار و 800 تن برنج هرماه در استان بوشهر مصرف می‌شود، این درحالی است که در شهرستان دشتی مصرف ماهیانه برنج، 400 تن است.

مصرف ماهیانه 400 تن برنج در شهرستان دشتی/مصرف استان بوشهر 1800 تن

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، سیدعلی هاشمی ظهر امروز در کمیسیون تنظیم بازار شهرستان دشتی به ساماندهی ماشین‌های دورگردان میوه در بلوار بسیج خورموج اشاره کرد و اظهار داشت: کسانی هستند که در بازار شیطنت می‌کنند، چراکه بعضی از افراد هستند که فقط به فکر پرکردن جیب خود هستند و حتی بعضاً چهار قسم دروغین هم می‌خورند.

وی ادامه داد: بدون تردید اگر بخواهیم ماشین‌های دوره‌گرد را جمع کنیم، این امر موجب ملتهب شدن بازار می‌شود.

فرماندار دشتی به بازگشایی نمایشگاه بهاره در شهرخورموج اشاره و خاطرنشان کرد: ایجاد نمایشگاه بهاره یکی از مکانیزم‌های کنترل بازار است و ضرورت ایجاد چنین نمایشگاهی یک نیاز جدی به شمار می‌آمد، هرچند که نباید نمایشگاه بهاره در چند شهرستان انحصاری توسط یک شرکت برگزار شود، چراکه اگر چنین شود دیگر رقابتی وجود ندارد.

وی به بازار برنج در شهرستان دشتی اشاره کرد و یادآور شد: طبق بررسی‌هایی به ‌عمل آمده یک هزار و 800 تن برنج هرماه در استان بوشهر مصرف می‌شود؛ این درحالی است که در شهرستان دشتی مصرف ماهیانه برنج 400 تن است و در حال حاضر هفت هزار تن برنج در گمرک بوشهر توسط تجار ذخیره شده است و به بازار شهرستان‌های تزریق می‌شود و تا پایان سال، 14 هزارتن برنج در استان بوشهر توزیع خواهد شد و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

هاشمی با بیان اینکه برنج با نرخ تعادلی در آینده نزدیک مجدداً در شهرستان آغاز می‌شود از صنعت، معدن و تجارت و مجمع امور صنفی خواستار افزایش بازرسان در سطح شهرستان شد.

بازرسی از بازار ویژه ایام نوروز

فرماندار دشتی با اشاره به لزوم کنترل، نظارت و افزایش بازرسی‌ها در ایام نوروز عنوان کرد: این امر در سال گذشته به شایستگی در شهرستان مدیریت شد و امسال نیز انتظار داریم، اعضای کمیسیون تنظیم بازار در تمام شهرها و بخش‌ها به صورت دائم بر کالاهای اساسی و معیشتی مردم نظارت داشته باشند و بازرسی‌ها و نظارت ویژه این ایام از 15 اسفندماه به صورت شبانه‌روزی انجام ‌شود.

وی اذعان داشت: ایجاد بازار روز با هدف کاهش قیمت میوه و تره‌بار در بازار است و تفاوت قیمت کالاهای عرضه شده در بازار با سایر مناطق عرضه کالا باید به خوبی احساس شود و شهرداری خورموج باید پنجشنبه بازار شهرداری را به بخش خصوصی واگذار کند و در مدت یک هفته نسبت به مکانی برای ایجاد بازار روز به منظور عرضه کالاهای اساسی و ضروری مردم به صورت دائم اقدام کند.

هاشمی با اشاره به کمیاب شدن پودر شوینده در بازار گفت: هرچند ما مشکلی در زمینه پودر شوینده نداریم، اما یکی از اهداف دشمن این است تا در این زمینه فضا‌سازی کند.

وی در پایان با بیان اینکه میدان تره‌بار یکی از نیازهای مهم شهرستان دشتی است افزود: شهرستان دشتی نیاز به میدان میوه و تره‌بار دارد و این موضوع میدان میوه و تره بار در شهرستان یک ضرورت است.

انتهای پیام/66001/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول