اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس موسسه تحقیقات برنج کشور خبر داد

بررسی کیفیت پخت برنج صدری / همکاری ایران و موسسه بین‌المللی برنج

خبرگزاری فارس: خبرگزاری فارس: رئیس موسسه تحقیقات برنج کشور گفت: ارتقای کیفیت پخت برنج صدری با همکاری مشترک موسسه تحقیقات برنج کشور و موسسه بین‌المللی‌ برنج IRRI انجام می‌شود.

بررسی کیفیت پخت برنج صدری / همکاری ایران و موسسه بین‌المللی برنج

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری ناصر دوانگر  بعد از ظهر امروز در همایش ملی برنج در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری اظهار داشت: رویکرد موسسه تحقیقات کشور در تقابل با چالش‌ها در عصر توسعه پایدار است.

وی افزود: مقدار تولید محصول زراعی دنیا 110 میلیون تن بوده که نیاز تولید محصولات زراعی در دنیا در 30 سال آینده 300 میلیون تن است .

دوانگر نیاز به تولید بیشتر با توجه به افزایش جمعیت، تغییر اقلیم و کاهش کیفیت و کمیت آب و کاهش قدرت حاصل‌خیزی و باروری خاک را از چالش‌های دنیا دانست .

رئیس موسسه تحقیقات برنج کشور خاطر نشان کرد: لازمه مدیریت پروژه در عصر پایداری نیاز به مشارکت ذی‌نفعان و راهبرد کل‌نگری است.

وی به افزایش رقم برنج با عملکرد بالا اشاره کرد: در سال‌های 90 و 91 سه رقم برنج از جمله کوهسار با تولید پنج تن در هکتار، کشوری هشت با تولید تن در هکتار و گوهر با هفت تن در هکتار معرفی شد که از کیفیت پخت بهتری برخوردار هستند.

دوانگر عنوان کرد: برای ارتقای کیفیت پخت، عطر و طعم ارقام اصلاح شده پروژه‌ای بین‌المللی با عنوان اصلاح برنج پرمحصول برنج با کیفیت پخت صدری با همکاری مشترک موسسه تحقیقات برنج کشور و موسسه بین المللی‌برنج  IRRI انجام می‌شود .

رئیس موسسه تحقیقات برنج کشور کاهش مصرف آب و طول دوره رشد، سهولت انجام کاشت، داشت و برداشت، استفاده از مکانیزاسیون و صرفه‌جویی در میزان بذر مصرفی از جمله مزایای خشکه کاری برنج دانست .

داوانگر اذعان داشت: در حال از بین بردن مشکلات برنج طارم و هاشمی هستیم .

رئیس موسسه تحقیقات برنج کشور گفت: برای افزایش بهره وری باید شیوه کشت را عوض کنیم .

انتهای پیام/86016/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول