اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه:

1000 تن برنج خریداری شده کهگیلویه در بنادر خاک می‌خورد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه با بیان این‌که جو روانی حاکم بر منطقه در روند توزیع برنج مشکلاتی را به وجود آورده، گفت: 1000 تن برنج خریداری شده کهگیلویه در بنادر خاک می‌خورد.

1000 تن برنج خریداری شده کهگیلویه در بنادر خاک می‌خورد

 به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، سید باقر افشین صبح امروز در نشست کمیته تنظیم بازار شهرستان کهگیلویه با اشاره به اینکه اداره صنعت، معدن و تجارت بیشترین نقش را در تنظیم بازار و معیشت مردم بر عهده دارد، اظهار داشت: در برخی موارد در مورد کمبودهایی که در سطح بازار وجود داد باید با صداقت با مردم برخورد کرد. 

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه با بیان اینکه برنج در گذشته با ارز هزار و 226 تومان وارد می‌شد، ابراز داشت: از زمانی که برنج با ارز مرجع وارد شد مشکلاتی در توزیع برنج به وجود آمد.

 شرکت‌های وارد کننده برنج به تعهدات خود عمل نمی‌کنند

 وی عدم پایبندی شرکت‌های وارد کننده برنج به تعهدات خود را از دیگر مشکلات در این زمینه عنوان کرد و اذعان داشت: این شرکت‌ها متعهد بودند که در طول 10 تا 25 روز برنج‌های درخواستی را به مباشرین تحویل دهند ولی گاها با گذشت چند ماه زیر بار تعهدات خود نمی‌روند.

 افشین با اشاره به این‌که در سمت دیگر قضیه بروز برخی شایعات و جو روانی حاکم در برخی از مردم ایجاد شائبه کرده است، عنوان کرد: همین موضوع باعث شده عده‌ای با حرص و ولع شروع به جمع کردن برنج کنند.

 وی بیان داشت: در 8 ماه گذشته بیش از 800 تن برج وارد کهگیلویه و بخش‌های اطراف شده و هزار و 600 تن برنج نیز خریداری شده و مردم از لحاظ تأمین برنج هیچ گونه دغدغه‌ای نداشته باشند. 

اپیدمی خرید برنج مازاد به بخشداران نیز سرایت کرده است

افشین خاطرنشان کرد: متأسفانه چشم و هم چشمی که در میان مردم برای خرید برنج به وجود آمده به بخشداران و فرمانداران بخش‌ها و شهرستان‌های اطراف نیز سرایت کرده و هر کدام سعی می‌کنند گوی سبقت را از لحاظ سهمیه برنج از یکدیگر بربایند.

 وی در ادامه با اشاره به این‌که بیش از هزار تن از برنج خریداری شده برای شهرستان کهگیلویه در گمرک بنادر مانده است، تصریح کرد: عدم اعلام میزان مابه‌التفاوت از سوی شرکت‌های مرجع و نیز عدم استقبال کامیون‌داران از حمل بارهای شهرستان کهگیلویه باعث ایجاد این مشکل شده است.

 مردم و دستگاه‌ها در خرید برنج سعه صدر داشته باشند

افشین با اشاره به تمایل زیاد مردم و نهادها برای خرید برنج و مشکلاتی که در پی آن به وجود می‌آید اذعان داشت: امیدواریم که هم مردم و هم دستگاه‌ها کمی سعه صدر نشان دهند و هم مسئولان ارشد استانی نسبت به تعیین تکلیف بارهای خریداری شده و آزاد کردن آن‌ها از گمرک‌ها اقدام جدی انجام دهند.

 انتهای پیام/82008/ج40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول