اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همسر شهید قهاری:

معیار سنجش شهید قهاری در ولایت‌مداری حضرت عباس(ع) بود

خبرگزاری فارس: همسر شهید قهاری گفت: شهید قهاری عقیده داشت معیار سنجش ما در اینکه سرباز ولایت هستیم باید حضرت عباس(ع) باشد و خود را با شخصیت بزرگوار ایشان مقایسه کنیم بعد بگوییم آیا سرباز ولایت هستیم یا خیر.

معیار سنجش شهید قهاری در ولایت‌مداری حضرت عباس(ع) بود

فرحناز رسولی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: شهید قهاری بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از هسته‌های اصلی و اولیه تشکیل سپاه همدان بود و از همان سال‌های نخست ورودش به سپاه در شهرهای مختلف از جمله کردستان و آذربایجان غربی مسئولیت فرماندهی را بر عهده داشت.

وی با بیان اینکه شهید قهاری شخصیتی مؤثر در سپاه بود، افزود: ایشان یک شخصیت نظامی شناخته شده محسوب می‌شد اگر چه از جهاتی نیز گمنام بود.

همسر شهید قهاری تصریح کرد: وی با 30 سال خدمت در سپاه با ورود به سی و یکمین سال خدمتش به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت دست یافت.

وی بیان داشت: طی 22 سال زندگی مشترکی که با ایشان داشتم دائم در نماز آرزوی شهادت می‌کرد و حتی از خانواده می‌خواست تا برای شهادتش دعا کنند.

رسولی با اشاره به خصوصیات اخلاقی شهید قهاری گفت: او فردی صبور، بی‌ادعا و بی‌تشریفات بود و با وجود اینکه در تمام طول خدمتش فرمانده بود و جایگاه بالایی داشت بسیار خاکی و فروتن بودند.

وی ادامه داد: شهید قهاری تا روزی که به شهادت رسید در خط ولایت ثابت قدم و مطیع امر ولایت بود.

همسر شهید قهاری با اشاره به فعال بودن شهید قهاری تأکید کرد: وی با وجود اینکه چندین بار مجروح شد و 50 درصد جانبازی داشت، ولی کردستان و آذربایجان را ترک نکرد و حتی بعد از جنگ نیز در منطقه ماند و برای دفاع از مملکت، اسلام و انقلاب گوش به فرمان ولایت بود.

وی ابراز داشت: شهید قهاری در عین حال که شخصیتی نظامی بود در بعد عبادی نیز بسیار فعال بود و به نماز اول وقت اهمیت می‌داد و با آن همه مشغله کاری حتی به انجام واجبات اکتفا نمی‌کرد و مستحبات را نیز به جا می‌آورد.

رسولی با بیان اینکه وی ارادت خاصی به ائمه اطهار(ع) داشت، افزود: ایشان به حضرت عباس(ع) علاقه ویژه و وصف نشدنی داشت و با شنیدن نام این بزرگوار اشک از چشمانشان جاری می‌شد و زمانی که علت را می‌پرسیدم، در پاسخ می‌گفت ارادت من به واسطه ایثار و شجاعت بیش از حد این شخصیت است که در از جان گذشتگی بی‌نظیر بودند.

وی تصریح کرد: شهید قهاری عقیده داشت معیار سنجش ما در اینکه سرباز ولایت هستیم باید حضرت ابوالفضل (ع) باشد و خودمان را با شخصیت بزرگوار ایشان مقایسه کنیم، بعد بگوییم سرباز ولایت هستیم و می‌بینیم در این زمینه به پای آن حضرت نمی‌رسیم.

* شهادت آرزوی دیرینه شهید قهاری بود

همسر شهید قهاری بیان داشت: نظر شهید قهاری این بود که اگر من چندین بار مجروح شدم نباید بگویم دین خود را ادا کردم و اگر ما پیرو امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) هستیم باید تا لحظه آخر و روز شهادت پای کار باشیم و از دین دفاع کنیم.

به گفته وی شهید قهاری در اخلاق و رفتار بی‌نظیر و از نظر شجاعت، ایثار و از خودگذشتگی برای دین ممتاز بود.

رسولی با اشاره به خصوصیات رفتاری شهید قهاری گفت: وی از نظر اخلاص برتر بود و تا آنجا که می‌توانست و کاری از دستش برمی‌آمد برای خانواده و دوستان انجام می‌داد و کوتاهی نمی‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: از روزی که من با این بزرگوار ازدواج کردم و به خانه‌اش رفتم همیشه به فکر خانواده بود و اگر به خاطر مشغله کاری وقت نداشت تا حد امکان سعی می‌کرد از نظر روحی و معیشتی به خانواده کمک کند.

همسر شهید قهاری با اشاره به دلسوزی و محبت سردار قهاری نسبت به فرزندانش ابراز داشت: من نیز طی چندین سال زندگی با ایشان به پاس عقیده و معیاری که برای ازدواج داشتم سعی کردم بار سنگین زندگی را بیشتر به دوش بگیرم تا او را تحت فشار قرار ندهم شاید این کار برای من توشه و ذخیره آخرتی باشد.

وی ادامه داد: زندگی ما بیشتر خانه به دوشی و هجرت به خاطر حفظ نظام، انقلاب و اسلام بود و حدود 16 بار به شهرها و استان‌های مختلف رفتیم و هر جایی که اعلام نیاز می‌کردند شهید قهاری فوراً حاضر می‌شد و خداوند نیز به ما توفیق می‌داد و با او همراه شده و در شهرهای مرزی ساکن می‎شدیم.

رسولی با بیان اینکه سراسر زندگی من با شهید قهاری خاطره است، افزود: یک سال قبل از شهادت، او فرمانده ارشد سپاه یزد بود و برگزاری کنگره شهید صدوقی و 4 هزار شهید استان یزد را برعهده داشت.

وی تصریح کرد: شهید قهاری در رابطه با کنگره شهید صدوقی و 4 هزار شهید استان یزد می‌گفت "خداوند توفیقی به من داده و شما هم دعا کنید که من این کنگره را انجام دهم" و عاجزانه از من خواست کمک کنم گفت "من به خود شهدا متوسل شدم شما هم در امورات زندگی و خانه چیزی از من نخواهید و خودتان انجام دهید تا من این کنگره را به سرانجام برسانم".

همسر شهید قهاری با بیان اینکه طی چند ماه فعالیت ایشان به یاری خداوند توانست سوم و چهارم اسفند ماه 84  کنگره شهید صدوقی و 4 هزار شهید استان یزد را برپا کند، گفت: بنابر گفته حاضران روز چهارم اسفند در سالن همایش او شهدا را قسم داد که "از شما می‌خواهم سال آینده همین روز من با شما باشم".

وی اضافه کرد: سال بعد که شهید قهاری به عنوان فرمانده لشگر 3 نیروی مخصوص حمزه سیدالشهدا معرفی شد در عملیاتی که چهارم اسفند 85 با گروه پژاک داشتند در منطقه مرزی خوی و سلماس طی درگیری با گروه پژاک در همان، عصر جمعه به درجه رفیع شهادت که آرزوی دیرینه‌اش بود نائل آمد.

* شهید قهاری ارادت خاصی به شهدا و خانواده شهدا داشت

رسولی گفت: از جمله سفارشات شهید قهاری در رابطه با جوانان و فرزندانش انجام واجبات دین، حفظ خون شهدا و حرکت در خط دین و انقلاب و ارزش‌های انقلاب بود و عقیده داشت در جوانی پاک بودن شیوه پیغمبری است.

وی با اشاره به توجه ویژه شهید قهاری به خانوده شهدا یادآور شد: ایشان تا روز شهادت همیشه در خط شهدا حرکت کرد و ارادت خاصی به شهدا داشت.

همسر شهید قهاری افزود: در هر شهری که او به عنوان فرمانده منصوب و وارد می‌شد بلافاصله از خانواده شهدا سرکشی می‌کرد و با خانواده شهدا مأنوس بود.

وی ادامه داد: شهید قهاری بر این عقیده بود که شهدا حق سنگینی بر گردن ما دارند و روزی خداوند از دست ما راضی می‌شود که شهدا از دست ما راضی باشند و این سفارش همیشگی ایشان بود.

رسولی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: تنها چیزی که دوستان شهید و من به عنوان همسر شهید از سازمان‌ها و متولیان امر دارم این است که همه شهدا باید به جامعه و نسل جوان معرفی شوند و گفتار، کردار و ایثار آنان بیان شود از جمله شهید قهاری که با 30 سال خدمت تیر دشمن را به جان خرید اما در حال حاضر نیز این شخصیت ایثارگر گمنام مانده و آنچنان که شایسته و بایسته است به مردم معرفی نشده‌ است.

همایش «سرباز خاکی ولایت» بزرگداشت سردار شهید سعید قهاری‌سعید چهارشنبه دوم اسفند ماه ساعت 15 در مجتمع فرهنگی ابن سینا واقع در بلوار مفتح برگزار می‌شود.

انتهای پیام/89006/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول