اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل خبر داد

توزیع 900 تن روغن نباتی تولیدی در اردبیل

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: بیش از 900 تن روغن نباتی تولیدی در استان اردبیل در بسته‌بندی مناسب در روزهای آینده عرضه می‌شود.

توزیع 900 تن روغن نباتی تولیدی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ارژنگ عزیزی عصر امروز در جلسه کمیسیون تنظیم بازار در اردبیل اظهار داشت: به همین میزان مواد اولیه در اختیار کارخانه روغن نباتی اردبیل قرار گرفته تا به سرعت فرآوری محصول، بسته‌بندی و عرضه آن در بازار صورت بگیرد تا هیچ‌گونه خللی را در افزایش قیمت‌ها شاهد نباشیم.

وی با یادآوری اینکه برای تنظیم بازار گوشت قرمز نیز شش هزار دام سبک وارداتی کشتار شده و گوشت آن به قیمت مناسب عرضه می‌شود، خاطر نشان کرد: انتظار داریم در این زمینه نیز با مشکل خاص روبه‌رو نشویم چرا که به نظر می‌رسد تعادل‌بخشی به بازار به سرعت در حال انجام است.

عزیزی در ادامه سخنان خود از برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا از دهم اسفندماه خبر داد و تصریح کرد: هشت نمایشگاه در شهرستان‌ها و دو نمایشگاه نیز در مرکز استان برپا می‌شود تا تولیدکنندگان با تخفیف 15 تا 30 درصد کالا و اجناس مورد نیاز مردم را عرضه کنند.

این مسئول اضافه کرد: با تشکیل ستادها و اکیپ‌های فعال در این زمینه به نظر می‌رسد نظارت بر قیمت کالا و اجناس در نمایشگاه‌ها نیز به صورت مرتب مورد توجه و رصد قرار گیرد تا با کمترین مشکل مردم بتوانند در روزهای پایانی سال خرید خود را انجام دهند.

وی تقویت نظارت‌ها با محوریت نظارت‌های مردمی و از طریق سامانه 134 را یادآور شد و بیان کرد: به دلیل کمبود امکانات در حوزه نظارت و بازرسی از مردم و شبکه‌های اجتماعی انتظار داریم یاریگر ما باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ممنوعیت عرضه کالاهای خارجی را در نمایشگاه‌های بهاره یادآور شد و ادامه داد: در حد امکان سعی می‌شود کالاهای تولیدی استان با دعوت از شرکت‌های تولیدکننده به مردم عرضه شود تا هزینه مازادی را نیز در زمینه حمل و نقل در افزایش قیمت‌ها شاهد نباشیم.

عزیزی یادآور شد: ما آستین بالا زدیم تا در روزهای منتهی به پایان سال نظارت‌های خودمان را با همکاری اصناف تقویت کرده و از طرفی نیز تعزیرات حکومتی به سرعت مصمم است به پرونده‌های تخلفاتی رسیدگی و صدور احکام را مد نظر قرار دهد.

وی مردم را به پرهیز از خرید کالاهای گران قیمت دعوت کرد و گفت: نخریدن چنین کالاهایی خود بزرگ‌ترین تنبیه برای افرادی است که گران‌فروشی را مد نظر قرار دادند.

رونق پنجشنبه بازارها در آستانه عید

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اما در روزهای پایانی سال پنجشنبه بازارهای اردبیل نیز همچون سایر شهرها شلوغ، داغ و بسیار پرترافیک است به طوریکه اغلب خانواده‌ها با مراجعه به این بازار با توجه به پایین بودن قیمت کالاها و اجناس خرید دم عید خود را انجام می‌دهند.

این بازار که در این روزهای پایانی سال حال و هوای متفاوت و شیرین‌تری به خود گرفته است زمینه‌ای را فراهم کرده تا اجناس مختلف به مردم عرضه شود و حسابی کسب و کار فروشندگان رونق گرفته و به اصطلاح کار و کسبشان سکه باشد.

در این اوضاع و احوال برخورد با تخلفات نیز در دستور کار بازرسان و نیروهای کنترلی قرار گرفته به طوریکه در شهرستان گرمی هشت هزار مرتبه از واحدهای تجاری و خدماتی این شهرستان بازرسی صورت گرفته است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گرمی از جریمه متخلفان اقتصادی و معرفی آنها به مراجع قضایی خبر داد و گفت: در مجموع متخلفان بیش از 120 میلیون تومان جریمه نقدی شدند.

مقصود فیروزی از تشدید بازرسی‌ها در آستانه سال نو از واحدهای تجاری و خدماتی خبر داد و افزود: از مردم انتظار داریم شکایات خود را در زمینه تخلفات واحدهای صنفی به این اداره کل اطلاع دهند.

انتهای پیام/62001/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول