اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده سپاه استان:

مقاومت مردمی ادعای جنگ‌ افروزان را باطل کرد

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: مقاومت مردمی ادعای جنگ افروزان را اعم از شرق و غرب در جنگ هشت ساله باطل کرد و حقیقت کثیف آنها را به نمایش گذاشت.

مقاومت مردمی ادعای جنگ‌ افروزان را باطل کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سردار غلام‌عسگر کریمیان ظهر امروز در یادواره شهدای زن استان اردبیل در سالن ولایت این شهر اظهار داشت: اگر ادعای کذب صدام حسین در فتح یک روزه خرمشهر، یک هفته‌ای خوزستان و مصاحبه یک ماه بعد در تهران همچون سحر فرعونیان باطل شد، به دلیل نقش بی‌بدیل مردم و مقاومت آنها در برابر تجاوز نظام‌های بیگانه بود که زمینه یک عزت و افتخار را برای نظام اسلامی به وجود آورد.

وی با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران به رغم تمام یاوه‌گویی‌های نظام غرب و شرق در اوج عزت و عظمت قرار دارد، خاطرنشان کرد: بی‌تردید اصلی‌ترین عامل آغاز جنگ نابرابر تحمیلی علیه ایران از طرف استکبار جهانی به نیابت و نمایندگی صدام حسین ماهیت استکبار‌ستیزی و سلطه‌ناپذیری و استبداد‌ستیزی جمهوری اسلامی ایران بود که ما با تاسی به فرهنگ عاشورایی و سر دادن شعار هیهات من‌ الذله توانستیم بر دشمنان پیروز شویم.

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با اشاره به اینکه به رغم محاسبه غلط دشمن ملت ایران هرگز با تکیه بر ابزارها و تکنولوژی‌های جدید نتوانست در صحنه ایثارگری‌ها و گذشت پیروز میدان شود، یادآور شد: ما تنها با تکیه بر عشق و ایمان راستین و ارادت به امام و راه ارزشی شهدا و آرمان‌های اصیل این نظام توانسته‌ایم دشمن را ناکام بگذاریم.

کریمیان گفت:‌ در یک نشست سری مشاور امنیت ملی آمریکا در زمان ریگان در مرز اردن با صدام حسین دیداری را انجام داد و چراغ سبز حمله به ایران را نشان داد تا نظام نوپای ما را در همان روزهای اول ناکام بگذارند، اما امروز شاهد آن هستیم که استکبار آرزوی غلبه بر ایران را به گور برده و همچنان توطئه‌ها و فتنه‌های آنها نقش بر آب می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: ملت ما با اعتقادی راسخ در صحنه حاضر شدند و با قدرت و صلابتی مضاعف به ارتش مجهز جهان اعلام کردند که تنها توپ و تانک عامل برتری نیست، بلکه این قدرت ایمان و تبعیت از ولایت است که می‌تواند زانوی دشمن را به لرزه در‌اندازد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل سالروز رحلت جانسوز کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) را تسلیت گفت و بیان داشت: امیدواریم همه بانوان سیره و سلوک این بانوی معصوم را فراروی خود قرار دهند و بیش از هر زمان دیگر از این الگو تبعیت کنند.

کریمیان الگوگیری زنان مسلمان ایران را از حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) به عنوان شیر‌زن دشت نینوا یادآور شد و افزود: قطعاً اگر زنان زینبی ما در صحنه نبودند، امروز از اسلام و رسالت سنگین آن خبری نبود و دشمن با اهداف شوم خود جامعه بشری را تار و مار کرده بود.

وی از شهدا به عنوان ستارگان درخشان آسمان ایران و چراغ فروزان یاد کرد و ابراز داشت: زنان شهید ما الگویی برای خواهران و بانوان عفیف ایرانی هستند که امروز زنان ما با تاسی به فرهنگ عاشورایی و همچنین حفظ عفاف و حجاب خود رسالت تاریخی خود را انجام می‌دهند.

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل ادامه داد: ما امروز با برگزاری این یادواره برای اولین بار گرد هم آمدیم تا تجدید میثاقی با شهدا و آرمان‌های آنها داشته باشیم و تمام هستی و سرمایه خود را در لبیک‌گویی به نائب امام زمان (عج) در طبق اخلاص بگذاریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کریمیان در پایان سخنان خود تصریح کرد: هر چند سال‌های سال از پایان جنگ می‌گذرد اما امروز وقتی نام و یاد شهید به زبان می‌آید همچنان دل‌ها به لرزه می‌افتد و شاهد محفل‌آرایی آنها به شکل شایسته هستیم.

انتهای پیام/62001/ب40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول