اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز مطرح کرد

اقدام جهادی شهرداری شیراز در برگزاری یادواره شهدا

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز از اقدام جهادی و داوطلبانه شهرداری شیراز در برگزاری یادواره‌های شهدا در سومین حرم اهل بیت (ع)، خبر داد.

اقدام جهادی شهرداری شیراز در برگزاری یادواره شهدا

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز و به نقل از روابط عمومی حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز، محمد فرخ‌زاده از برگزاری یادواره شهدای مناطق در سطح شهر شیراز خبر داد و اظهار داشت: در راستای پاسداشت مقام شامخ شهدای گلگون‌کفن و تجلیل از خانواده‌های سرافراز آنان با تدابیر جمعی در جلسه شورای مدیران شهرداری شیراز مقرر شد، 9 یادواره شهدا در سال 91 در مناطق 9گانه برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه این یادواره‌ها در مناطق 9گانه و با مدیریت شهرداران مناطق برگزار می‌شود، ادامه داد: این یادواره‌ها مقدمه یادواره بزرگ شهدا در هفته شیراز و سالروز کنگره سرداران و سالروز سفر مقام معظم رهبری به شیراز در اردیبهشت‌ماه سال 92 خواهد بود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز خاطرنشان کرد: سیاستگذاری این یادواره‌ها به صورت متمرکز و با همفکری و مشارکت شورای شهرداران کلان‌شهر شیراز در قالب یادمان، خاطره‌گویی، مستندسازی تصویری و صوتی، طراحی تندیس به ‌نام شهید در هر منطقه است.

فرخ‌زاده با بیان اینکه تاکنون پنج یادواره در مناطق 3، 4، 6 ،7 و 9 این شهر برگزار شده است، از برگزاری چهار یادواره دیگر تا پایان سال در مناطق مختلف شیراز خبر داد.

وی، عدم وجود فهرست مناسب و یکپارچه در ارگان‌های متولی، تغییر اسامی، تغییر آدرس، ضعف در یک بانک اطلاعاتی قوی و متمرکز، تشکیل خانواده‌های جدید، فوت پدران و مادران و همسران شهدا و ... را از جمله مشکلات شهرداری‌های مناطق در برگزاری یادواره‌ها عنوان کرد و افزود: این مشکلات، شهرداری‌های مناطق را با چالش جدی مواجه ساخت که بخشی از این موارد مرتفع شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز عنوان کرد: استفاده از هنرمندان در ثبت تصاویر و نقاشی‌های دیواری، ساخت المان‌های شهدا، برگزاری یادواره‌ها، سرکشی به خانواده‌های معظم شهدا، تلاش در ایجاد فضای کار برای فرزندان شهدا و جانبازان، نامگذاری معابر، خیابان‌ها و کوچه‌ها به‌نام شهدا، مساعدت ویژه در برپایی یادواره‌های شهدای محلات شیراز شامل هفت‌تنان، گلشن، میدان دفاع مقدس، پیگیری امور خانواده‌های شهدا، جانبازان و ... تنها گوشه‌ای از اقدامات موثر شهرداری شیراز در این زمینه است.

انتهای پیام/2448/ذ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول