اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل:

اردبیل 17 شهیده راست قامت دارد / ایثارگری فطرت زن مسلمان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: استان اردبیل 17 شهیده راست قامت دارد که در 34 سال گذشته در دفاع از انقلاب جان فدا کردند.

اردبیل 17 شهیده راست قامت دارد / ایثارگری فطرت زن مسلمان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خدیجه جعفری صبح امروز در یادواره 17 زن شهید استان اردبیل که به همت سپاه حضرت عباس و بسیج جامعه زنان در سال ولایت اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: در این یادواره که برای دومین بار برگزار می‌شود شاهد حضور مسئولان کشوری و استانی هستیم که در سپاس و عرض ارادت به خانواده‌های معظم شهدا گرد هم آمدیم تا بار دیگر از رشادت‌ها و جانفشانی‌های زنان ایمانی و ارزشی یاد کنیم.

وی افزود: هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا در کنار گرامیداشت یاد و خاطره حماسه‌سازی‌ها، رشادت‌ها و جانفشانی‌ها، بازگو کردن اوج ایثارگری آنهاست که این خود به طهارت و نشاط معنوی جامعه کمک می‌کند.

این مسئول یکی دیگر از اهداف این یادواره‌ها را انتقال مواریث فرهنگی، ارزش‌ها و دستاوردهای عظیم و ارزشمند انقلاب اسلامی به نسل‌های آینده به ویژه نوجوانان و جوانان و دختران نیک‌اندیش اعلام کرد و گفت: دختران جوان ما که مادران آینده و ادامه‌دهندگان راه این شهدای عزت‌مند هستند باید به فرزندان‌شان یاد دهند که چگونه زنان و مردان این دیار برای تضمین سلامت خانواده و سعادت این نظام مستحکم در عرصه حاضر شده و با تمام وجود جانفشانی کردند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل برجستگی شهدای گرانقدر به ویژه شهدای زن این استان را حفظ روحیه شهادت‌طلبی، ایثارگری، فداکاری و اطاعت‌پذیری از ولایت فقیه و رهبری صالح عنوان کرد و ابراز داشت: در سایه حفظ و تداوم چنین روحیه‌ای است که جهاد تربیتی و همچنین انتقال آموزه‌های دینی و مکتبی را شاهد هستیم.

این مسئول بیان داشت: قطعاً نقش بی‌بدیل خانواده‌ها به ویژه مادران در پاسداشت این ارزش‌های خلق شده همیشه جاوید، ماندگار و ستودنی است.

مشاور استاندار اردبیل در امور بانوان گفت: مادران، همسران و دختران ما در طی پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و تمام صحنه‌های انقلابی با درس گرفتن از مکتب مقدس عاشورا، حضرت زهرا (س) و زینب کبری (س) ثابت کردند که همراه با مردان و گاه به تدبیر اندیشمندانه امام راحل و رهبر عظیم‌الشان‌مان جلوتر از مردان زمینه‌ساز این دستاوردهای ارزشمند بودند.

وی بیان داشت: آگاهی، معرفت و بصیرت سبب می‌شود تا چنین دستاوردهای ناب به عنوان یک تکلیف و وظیفه به مادران آینده که نقش محوری در اداره امور خانواده و تربیت فرزندان دارند منتقل شده و آنها در این سنگر بتوانند پاسدار حریم شهدا باشند.

جعفری گفت: امروز برای زنان ما بهترین و شایسته‌ترین حرکت در دفاع از خون شهدا و ایثارگری آنها حفظ حجاب و عفاف و مجهز شدن به عنصر بصیرت و دانایی‌محوری است چرا که دشمن در 34 سال گذشته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سعی کرده نظام مستحکم خانواده را با جنگ نرم مورد تهدید قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل با اعلام اینکه پیروزی در این جهاد و میدان سخت کمتر از پیروزی در جنگ رو در رو نیست، افزود: به یقین همچون جنگ هشت‌ ساله دشمنان ما در این سنگر نیز شکست سختی را می‌خورند و هرگز قادر نخواهند بود ارزش‌ها و مبانی خلق شده انقلاب اسلامی را با حرکت‌های بی‌سرانجام خود زیر سئوال ببرند.

انتهای پیام/62003/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول