اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

نخستین یادواره 98 شهید زن استان مرکزی برگزار شد

خبرگزاری فارس: طی مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی و جمعی از زنان بسیجی استان نخستین یادواره 98 شهید زن استان مرکزی برگزار شد.

نخستین یادواره 98 شهید زن استان مرکزی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح‌الله استان مرکزی ظهر امروز در این مراسم گفت: برگزاری این یادواره موجب الگوسازی برای زنان و دختران جامعه است.

اعظم محمدی افزود: تاریخ معاصر ایران همواره شاهد فداکارای‌ها و شجاعت زنان ایرانی بوده و زنان ایرانی در دوران دفاع مقدس با تکیه بر آموزه‌های دینی  توانستند نقش بی نظیر و بی بدلیلی در دفاع مقدس ایفا کنند.

وی تصریح کرد: زنان و شهدای ما نماد مقاومت، ایثار، شهادت، عفاف و حجاب و الگوی کامل برای نسل حاضر هستند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه امروز نیز زنان در همه عرصه‌های علمی، سیاسی و اجتماعی نقش آفرینی می‌کنند، ادامه داد: زنان مسلمان و غیر مسلمان جهان با الگو گیری از زنان ایرانی پا در عرصه‌های بیداری اسلامی نهاده و در برابر کفر و ظلم قد علم کرده‌اند.

محمدی اظهار داشت: یادواره شهدای زن استان به دنبال برگزاری کنگره هفت هزار شهید زن کشور با هدف حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و برجسته سازی نقش زنان شهید و الگو سازی از زنان دیروز دفاع مقدس برای زنان امروز است.

فرمانده گروه مهندسی 42 قدر استان مرکزی نیز در این مراسم با اشاره به جایگاه زنان و تفاوت جایگاه زنان در دو جامعه غرب و اسلام گفت: در جامعه غرب قبل از شروع قرون وسطی و نوشتار قانون شهروندی، حقوقی برای زنان در نظر گرفته نشده بود و تنها زنان راهبه که در کلیساها عبادت می‌کردند به عنوان زنان برجسته مطرح بودند که آنها نیز از حقوقی چون ازدواج محروم بودند.

سردار مصطفی افشار افزود: بعد از انقلاب در برابر ارزش‌های قرون وسطی و به موجب آزادی‌های بی حد و حصر از زنان به عنوان ابزاری در راستای پیشرفت سرمایه‌داری استفاده شد.

فرمانده گروه مهندسی 42 قدر استان مرکزی افزود: در اسلام جایگاه زنان با نزول سوره کوثر مشخص شد و سرچشمه زلال ایثار، شهادت و فداکاری و دانایی را در دامن زن تعریف کرد.

وی ادامه داد: زنان ما با الگوگیری از حضرت فاطمه(س) برجسته ترین نقش را در فرستادن رزمندگان به جبهه‌ها ایفا کرده و سخت‌ترین نقش را در پشت جبهه‌ها در شرایط سخت زندگی و دوری مرد و تربیت فرزندان بر عهده گرفتند و توانستند فرزندانی را تربیت کنند که در پیشرفت امروز جامعه سهم به سزایی داشته باشند.

افشار افزود: زنان ایران اسلامی با بهره گیری از شیوه زندگی حضرت زهرا(س) توانسته‌اند نقش عظیمی در پیشرفت جامعه اسلامی داشته باشند.

افشار با اشاره به نقش زنان در دوران دفاع مقدس که دوش به دوش مردان حرکت می‌کردند، گفت: در دوران دفاع مقدس علاوه بر اینکه بخش عظیمی از پشتیبانی جنگ بر عهده زنان بود، بخشی از زنان با حضور در جبهه‌ها و رسیدگی به مجروحان و بخشی دیگر نیز در شهرها در مقابل تجاوز دشمن مقاومت می‌کردند.

اهدای لوح تقدیر به خانواده‌های شهدای زن، پخش کلیپ شهدای زن استان، قرائت میثاق‌نامه شهدا و امضاء آن توسط تمامی شرکت‌کنندگان، مداحی، قرائت شعر و دکلمه، تجلیل از زنان شاخص شهید و رونمایی از کتاب «ایستاده‌ایم تا بمانیم» با موضوع معرفی زنان شهیده استان از برنامه‌های جانبی این یادواره بود.

انتهای پیام/87002/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول