اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آیینی باشکوه

یادواره 17 شهید فرهنگی و دانش‌آموز برازجان برگزار شد

خبرگزاری فارس: در آیینی باشکوه با حضور مردم و مسئولان، یادواره 17 شهید فرهنگی و دانش‌آموز برازجان برگزار شد.

یادواره 17 شهید فرهنگی و دانش‌آموز برازجان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، مسئول تربیتی معاونت تربیت و آموزش بسیج سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در این آیین اظهار داشت: شهدا برای حفظ اسلام و ارزش‌های اسلامی جان خود را تقدیم کردند و نام و یاد شهدا هرگز فراموش نمی‌شود.

حجت‌الاسلام پیمان شهسوار با بیان این آیه از قرآن کریم که «آنان که در راه خدا کشته می‌شوند، نمرده‌اند، بلکه زنده هستند و نزد خدای خود روزی می‌خورند» ادامه داد: راه خدا راهی است که خداوند از حرکت کردن در آن مسیر راضی و خوشنود است.

وی خاطرنشان کرد: کشته شدن در جنگ یکی از راه‌های شهادت است، بلکه کسی که در راه معاش خانواده‌اش هم کشته می‌شود، شهید به حساب می‌آید، اما درجه شهیدی که در جنگ با دشمن دین، خون او ریخته می‌شود، بالاترین درجات است.

شهسوار با بیان خاطراتی از گروه تفحص شهدا که بعضی از شهدا خودشان جای پیکرشان را نشان داده‌اند، تصریح کرد: شهادت یک جهش به تمام معنا و یک سکوی پرتاب است و اگر کسی بداند که شهادت چیست، تمام عمر خود را دعا می‌کند که شهید شود.

وی عنوان کرد: جنگ رو در رو با دشمن جهاد اصغر است و جهاد اکبر، جهاد با نفس و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است.

قوی‌ترین عامل بازدارنده دشمنان، شهدا هستند

رئیس آموزش و پرورش شهرستان دشتستان نیز با بیان اینکه دانش‌آموزان زیادی پای درس این معلمان شهید درس شهادت و ایثارگری را آموختند، یادآور شد: پیروز و موفق واقعی در عرصه زندگی، شهیدان هستند و همچنین کسانی که مانده‌اند، اما هنوز منحرف نشده‌اند و راه شهدا را ادامه می‌دهند.

عباسعلی اسدی اذعان داشت: بعد از گذشت سال‌ها از دفاع مقدس هنوز قوی‌ترین عامل بازدارنده دشمنان شهدا هستند، وقتی نگاه می‌کنند که خون شهدا هنوز در رگ‌های مردم جاری است، جرأت دست‌درازی به این مرز و بوم را نخواهند داشت.

محمد گرمسیری مدیر دبیرستان طالقانی نیز در این آیین بیان داشت: دبیرستان طالقانی در جریان انقلاب و دفاع مقدس نقش فعال داشته و 17 شهید دانش‌آموز و فرهنگی را تقدیم انقلاب کرده است که شش نفر از این شهیدان، فرهنگی هستند.

در ادامه برنامه حاج عبدالرضا برازجانی از جانبازان جنگ تحمیلی که یک پای خود را تقدیم انقلاب کرده است به بیان خاطره از دوستان شهیدش پرداخت.

همچنین کورش جمهوری، آزاده سرافراز به بیان خاطراتی از دوران اسارت خود پرداخت.

در این همایش که بسیجیان، مدیران ادارات و خانواده شهدا نیز حضور داشتند با اجرای برنامه‌های مختلف از جمله پخش کلیپ تصویری در ارتباط با شهدا، قرائت شعر، مداحی و سخنرانی در مورد جایگاه شهید و شهادت، مقام شامخ شهدا گرامی داشته شد.

در پایان مراسم از خانواده شهدا تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/2451/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول