اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل مطرح کرد

برخورداری 80 درصد روستاهای اردبیل از آب شرب سالم

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل از برخورداری 80 درصد روستاهای اردبیل از شاخص آب آشامیدنی سالم و بهداشتی خبر داد.

برخورداری 80 درصد روستاهای اردبیل از آب شرب سالم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کاظم دبیر عصر امروز در جریان بازدید خود از برخی روستاهای شهرستان اردبیل در حل مشکلات مردم اظهار داشت: 81 درصد از شاخص بهره‌مندی و 57 درصد جمعیت روستایی از شاخص بهداشتی در این زمینه برخوردار هستند که امیدواریم به سرعت زمینه توسعه و گسترش همه‌جانبه بهره‌مندی از این منابع فراهم آید.

وی ادامه داد: شهرستان اردبیل از حیث آب آشامیدنی سالم رتبه بالای کشوری را به خود اختصاص داده است.

دبیر از اجرای طرح‌های آبرسانی به روستاهای فاقد آب شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی مناسب با هدف رفاه روستائیان برای برخورداری از آب سالم بهداشتی تلاش می‌شود تا ضعف‌‌ها و نقص‌های احتمالی برطرف شود.

این مسئول تصریح کرد: هر چقدر شاخص بهره‌مندی آب سالم ارتقا یابد به همان میزان سلامت و رضایتمندی روستائیان نیز برقرار می‌شود.

تثبیت و معرفی یک‌هزار و 22 طرح زیر 50 میلیون تومان توسعه کشاورزی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار اردبیل همچنین در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی از تصویب و معرفی یک ‌هزار و 22 طرح زیر 50 میلیون تومان و بالای 50 میلیون تومان به بانک‌های عامل در اردبیل خبر داد.

دبیر یادآور شد: ‌از این میزان 145 طرح بالای 50 میلیون تومان با اشتغالزایی 572 نفر و تسهیلات پرداختی حدود 70 میلیارد تومان است.

وی عنوان کرد: طرح‌های زیر 50 میلیون تومان نیز به تعداد 877 مورد با تسهیلات 24 میلیارد تومانی و اشتغالزایی حدود یک ‌هزار نفر به تصویب رسیده و به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

دبیر با اشاره به تصویب 253 طرح با تسهیلات 21 میلیارد تومانی متذکر شد: این طرح‌ها در زمینه تولید حشره‌کش‌های بیولوژیک، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، دامپروری، باغبانی و طرح‌های جمع‌آوری شیر است.

وی از پرداخت تسهیلات برای خرید بذر سیب‌زمینی برای کشاورزان خبر داد و بیان داشت: در اولویت پرداخت تسهیلات این بخش، خانواده‌های ایثارگر مقدم‌تر هستند.

دبیر از اجرای طرح تولید حشره‌کش بیولوژیک محصولات کشاورزی برای اولین‌بار در استان خبر داد و تصریح کرد:‌ این طرح در صورت تسریع در کارگروه اشتغال و توسعه بخش کشاورزی کشور در اردبیل اجرا می‌شود.

این مسئول در پایان سخنان خود به رتبه اول اردبیل در اجرای طرح‌های توسعه کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: این مهم با حمایت ویژه دولت در قالب پرداخت تسهیلات موردنیاز به طرح‌های توسعه کشاورزی محقق شده است.

انتهای پیام/62003/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول