اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌عامل گروه ممیزی آموزشی تاند گیل:

مهارت‌ روستایی در توسعه پایدار شهری تاثیرگذار است

خبرگزاری فارس: مدیر‌عامل گروه ممیزی آموزشی تاند گیل گفت: شناخت مهارت‌های روستایی سبب توسعه پایدار جوامع شهری می‌شود و دغدغه سرمایه‌گذاری‌های کلان برای اشتغال‌زایی را کاهش می‌دهد.

مهارت‌ روستایی در توسعه پایدار شهری تاثیرگذار است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسین متقی‌طلب بعد از ظهر امروز در جمع اعضای گروه ممیزی آموزشی تاندگیل با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: این حرکت مردم نشانه بصیرت بالا و پاسداشت از دستاوردهای انقلاب اسلامی و تداوم راه امام راحل و شهدا است.

وی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری مردم نقش اساسی در توسعه و پیشرفت کشور دارند، افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی برای روستاییان و حمایت مسئولان از آن ها تاثیر مهمی در رشد اشتغال‌زایی کشور دارد.

این مسئول گسترش معرفی ظرفیت‌های آموزشی و فرهنگی بخش خصوصی در عرصه انتقال دانش علمی و عملی در روستاها را یکی از تاثیرگذارترین امور در راستای توسعه کشور خواند و ادامه داد: آموزش روستاییان بر سبک زندگی آن ها تاثیر‌گذار است.

وی برگزاری نمایشگاه‌های معرفی جایگاه مهارت‌های علمی و عملی روستاییان را سبب آشنایی بیشتر دیگر اقشار با توانمندی و ظرفیت‌های روستاییان دانست و گفت: نتایج حاصل از این آموزش‌ها و شناخت مهارت‌ها سبب اشتغال پایدار جوانان روستایی و جلوگیری از شیوع مهاجرت از روستاها به شهرها می‌شود.

متقی‌طلب با بیان اینکه جوانان روستایی مولدان آینده برای تامین مواد اولیه و فرآورده‌های غذایی و صنعتی در جامعه هستند، تصریح کرد: کشف توانمندی و قابلیت‌های نهفته روستاییان سبب توسعه پایدار جوامع شهری است و دغدغه سرمایه‌گذاری‌های کلان برای اشتغال‌زایی را کاهش می‌دهد.

وی به روند رو به رشد و نفوذ روز‌افزون تکنولوژی‌های اتوماسیون و مکانیزاسیون در مناطق روستایی و مهاجرت‌های اجباری اشاره کرد و یادآور شد: جمعیت سرریز مناطق روستایی به شهرها سبب شده تا روستاییان بخش زیادی از جمعیت شهرنشین جامعه را تشکیل دهند.

این کارآفرین گیلان به گسترش امکانات در روستاها پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران اشاره کرد و گفت: در گذشته بیشتر روستاها از بسیاری امکانات مانند آب سالم، برق، گاز، تلفن و حتی جاده محروم بودند و این امر سبب مهاجرت هر چه بیشتر آن ها به شهرها می‌شد.

وی با تصریح بر اینکه اکنون بیشتر روستاهای کشور از امکانات خوبی بهره‌مند هستند، افزود: جوانان روستایی در صورت نامساعد بودن زندگی و مهیا نبودن یک بستر مناسب برای شکوفایی و پرورش علاوه بر اینکه نمی‌توانند مولدان خوبی در پیشبرد بخش کشاورزی باشند در بخش شهروندی نیز شهروندانی ماهر و مؤثر در جوامع شهری نخواهند بود.

متقی‌طلب راکد ماندن و ناشکفته شدن جمعیت مستعد تولید روستایی را یکی از موانع مهم در راه توسعه کشور و منابع انسانی معرفی کرد و یادآور شد: خروجی آموزش مهارت‌های اشتغال‌زایی به روستاییان را می‌توان در سطح وسیعی از زندگی آن ها مشاهده کرد.

وی راه‌اندازی سالن‌های پرورش قارچ، دام‌های شیری و گوشتی، استخرهای ماهی و ... را از جمله نقاط مثبت روستاییان خواند و خاطر نشان کرد: مسئولان می‌توانند با حمایت از روستاییان به راه‌اندازی این نوع محیط‌های کسب و کار با توجه به وجود امکانات بالقوه در روستاها تاثیرگذار باشند.

این مسئول، گسترش آموزش و راه‌اندازی مشاغل خانگی بین زنان روستایی را نیز تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: هرگونه آموزش طبق ظرفیت‌های روستاییان سبب ارتقای سطح آگاهی آن ها نسبت به مسئله اشتغال در جامعه است.

وی امر آموزش را در میزان بهره‌وری و مدیریت منابع انسانی نیز تاثیرگذار دانست.

انتهای پیام/84002/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول