اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین نماینده مقیم برنامه توسعه ملل متحد در ایران:

توسعه درون‌زا توسط خانوارهای محلی پایدار است

خبرگزاری فارس: جانشین نماینده مقیم برنامه توسعه ملل متحد در ایران گفت: نقش زنان در اقتصاد و مدیریت خانواده‌ها بسیار چشمگیر است، چراکه توسعه درون‌زا توسط خانوارهای محلی پایدار خواهد بود.

توسعه درون‌زا توسط خانوارهای محلی پایدار است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان، بالاسوبرامانیم مورالی، جانشین نماینده مقیم برنامه توسعه ملل متحد در ایران، پرویز گرشاسبی معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و قائم مقام مدیر ملی پروژه منارید و هیئت همراه، فرزین، مدیر دفتر فقرزدایی و توسعه اقتصادی برنامه توسعه ملل متحد، نبی یاری، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان و مدیر هماهنگی استانی پروژه بین‌المللی منارید، مدیران اجرایی ملی و استانی منارید و گروهی از کارشناسان ستادی و استانی منارید با همراهی هوشنگ ناظری، فرماندار زابل از عرصه اجرایی این پروژه در زابل و اقدامات انجام شده در این سایت بازدید کردند.

این هیئت در جمع مردم محلی روستاهای کیخا، بلند و هامون شهر حاضر شدند و ضمن بازدید از فعالیت‌های صورت گرفته به گزارش ارائه شده توسط مردم محلی در زمینه نحوه انجام این فعالیت‌ها از جمله تهیه و بسته‌بندی مواد خوراکی ارگانیک روستایی، صنایع دستی، راه‌اندازی سوله قالی‌بافی، تشکیل اتاق فکر جوانان و تشکیل صندوق‌های اعتباری خرد محلی گوش داده و از خواست‌ها و انتظارات آنان در قالب برنامه‌های پروژه منارید مطلع شدند.

مورالی، ضمن تشکر و ابراز خرسندی از مشارکت جامعه محلی در فعالیت‌های پروژه منارید، از حضور زنان پابه‌پای مردان در این فعالیت‌های توسعه‌ای استقبال کرده و اظهار داشت: نقش زنان در اقتصاد و مدیریت خانواده‌ها بسیار چشمگیر است، چراکه توسعه درون‌زا توسط خانوارهای محلی پایدار خواهد بود.

وی افزود: برنامه‌ها و اقدامات برنامه توسعه ملل متحد برای مردم زحمتکش در چنین مناطقی با شرایط سخت مفهوم پیدا می‌کند و این آژانس سازمان ملل به دنبال ایجاد توسعه پایدار و ارتقا شرایط زندگی مردم در چنین مناطقی است.

تیم اعزامی، سپس از محل تالاب هامون و کوه خواجه زابل بازید کردند.

در ادامه بازدید از سیستان و بلوچستان، هیئت اعزامی به زاهدان رفته و در جلسه‌ای با معاون سیاسی- امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان، شرکت و در راستای اهداف غایی پروژه منارید که انسجام سازمانی و ایجاد هماهنگی بین‌بخشی و فرابخشی است، به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز هدف اصلی پروژه منارید را انسجام سازمانی از طریق ظرفیت سازی در سطح دستگاه‌های دولتی برشمرد و گفت: پروژه منارید تنها یک پروژه منابع طبیعی نیست، بلکه یک پروژه برنامه‌ریزی ملی است و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور نماینده دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای این پروژه است.

پرویز گرشاسبی افزود: همه دستگاه‌ها باید در این پروژه فعال باشند و این اقدام فقط از طریق هماهنگی و همکاری مؤثر استانداری‌های مناطق پایلوت پروژه منارید امکان‌پذیر است.

جانشین نماینده مقیم برنامه ملل متحد در ایران در پایان جلسه، ضمن تشکر از همه دست‌اندرکاران و برنامه‌ریزان این بازدید اظهار داشت: بحث این جلسه، یکی از جالب‌ترین مباحثی بود که طی مدت اقامت وی در ایران شنیده و بسیار خرسند است که اعلام کند، چنانچه برنامه توسعه ملل متحد در سطح برنامه‌ها و پروژه‌های ملی و استانی وارد شود، می‌تواند در فقرزدایی و توسعه محلی و ملی تاثیرگذار باشد.

در پایان مورالی از توان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سیستان و بلوچستان برای انجام کارهای مشارکتی تقدیر کرد و بیان داشت: سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور نه‌تنها یکی از شرکای بزرگ برنامه‌های UNDP در ایران است، بلکه یکی از قابل اطمینان‌ترین و امین‌ترین شرکای آن در اجرای پروژه‌های توسعه با مشارکت مردم محسوب می‌شود.

انتهای پیام/75003/ذ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول