اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی گیلان خبر داد

بازپس‌گیری 12 هکتار اراضی تصرف شده گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: حدود 12 هکتار از اراضی تصرف شده در چهار شهرستان گیلان در بهمن ماه امسال بازپس‌ گرفته شد.

بازپس‌گیری 12 هکتار اراضی تصرف شده گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رحمت‌الله رحمانی ظهر امروز در جلسه منابع طبیعی استان با بیان اینکه اراضی ملی و زمین‌هایی که طبق قوانین و مقررات منابع طبیعی شناخته شده و در مالکیت دولت بوده متعلق به عموم مردم است، اظهار کرد: منابع طبیعی برای استفاده و بهره‌مندی عام‌المنفعه است.

وی با تاکید بر برخورد قانونی هرگونه دخل و تصرف در منابع طبیعی، افزود: هر گونه استفاده شخصی از منابع طبیعی مردود و خلاف قانون بوده و با قاطعیت تمام با سودجویان و زیاده‌خواهان برخورد قانونی می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان حفظ و صیانت از انفال الهی را وظیفه نیروهای یگان حفاظت دانست و تصریح کرد: در یک ماه بهمن امسال شش فقره عملیات مختلف برای آزادسازی منابع طبیعی و تصرفی استان انجام شد.

وی انجام عملیات‌ها را در شهرستان‌های آستانه‌اشرفیه، سیاهکل، ماسال و تالش عنوان کرد و یادآور شد: در این شهرستان‌ها نسبت به آزادسازی حدود 12 هکتار از اراضی ملی اقدام شد و با متصرفان برابر ضوابط و مقررات برخورد صورت گرفت.

رحمانی، حمایت و پشتیبانی دستگاه‌های مربوطه را در بازپس‌گیری انفال الهی تاثیرگذار خواند و یادآور شد: نقش و مشارکت مردم طبیعت‌دوست و آینده‌نگر استان در مسیر پاسداشت از جنگل‌ها، مراتع و منابع طبیعی بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی همکاری همیاران طبیعت با نیروهای منابع طبیعی استان را بسیار خوب توصیف کرد و متذکر شد: مشارکت مردم و همکاری همیاران طبیعت انرژی مضاعفی برای خادمان و حافظان انفال الهی به وجود می‌آورد تا با عزمی راسخ‌تر و مصمم‌تر از پیش در انجام وظایف خود گام بردارند.

به گزارش فارس، گیلان دارای 565 هزار هکتار جنگل و بیش از 267 هزار هکتار اراضی مرتعی است که مالکیت این اراضی به نمایندگی از طرف دولت در اختیار سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور قرار دارد و به تبع آن نیز اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان متولی حفظ و حراست از این سرمایه‌های ملی است.

انتهای پیام/2300/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول