اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر راهداری راه و شهرسازی خراسان‏رضوی:

رتبه دوم کاهش تصادفات در کشور متعلق به خراسان‎رضوی است

خبرگزاری فارس: مدیر راهداری راه و شهرسازی خراسان‌رضوی گفت: در چند سال اخیر در کل کشور 14 درصد و در خراسان‌رضوی 27 درصد کاهش تصادفات داشته‌ایم و خراسان‌رضوی توانسته رتبه دوم را در کاهش تصادفات کسب کند.

رتبه دوم کاهش تصادفات در کشور متعلق به خراسان‎رضوی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ابراهیم صنیعی در حاشیه برگزاری کنگره بین‌المللی ایمنی جاده‌ها در بیمارستان رضوی مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مهم‌ترین عوامل در تصادفات جاده‌ای وسیله نقلیه، جاده، محیط و انسان بوده که از بین این موارد عامل انسانی درصد بیشتری را به خود اختصاص داده است.

مدیر راهداری راه و شهرسازی خراسان‌رضوی افزود: خراسان‌رضوی 21 هزار و 703 کیلومتر راه شامل آزاد‌راه، بزرگراه، راه‌های اصلی و فرعی،  راه روستایی و مرزی دارد که از این میزان 6 هزار و 929 کیلومتر راه شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر راه روستایی است.

صنیعی خاطر نشان کرد: خراسان‌رضوی از استان‌هایی است که بیشترین راه ترانزیتی را در کشور دارد و این طول راه شریانی 2 هزار و 959 کیلومتر است.

وی یادآور شد: با توجه به اهمیت خراسان‌رضوی در راه‌های ترانزیتی و همچنین حضور مسافران در ایام مختلف سال، راهداری استان برنامه‌های مختلفی مانند راهداری زمستانی، ایام عید و برنامه‌های جاری را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر راهداری راه و شهرسازی خراسان‎رضوی با اشاره به برنامه‎های استان در کاهش تصادفات گفت: راهداری استان برای کاهش تصادفات جاده‎ای تمهیداتی را با هلال احمر، اورژانس و پلیس راه داشته است و از این طریق توانسته در 9 ماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته تصادفات را در استان کاهش دهد، به گونه‎ای که رتبه دوم کشوری را کسب کرد.

صنیعی تصریح کرد: سیاست راهداری استان در کاهش تصادفات جاده‎ای اجرای برنامه‎هایی مانند شناسایی نقاط حادثه‌خیز و برنامه‎ریزی برای رفع آنها، حضور در محورهای جاده‎ای برای امدادرسانی سریع، نصب علائم جاده‎ای، خط کشی، افزایش شیب شیروانی که از واژگون شدن راننده جلوگیری می‎کند و هماهنگی با پلیس راه بوده است.

وی افزود: با اقداماتی که در چند سال اخیر در کشور برای ایمن‌سازی و کاهش تصادفات اتفاق افتاده، به طور متوسط در کل کشور حدود 14 درصد و در استان خراسان رضوی 27 درصد کاهش تصادفات داشتیم.

مدیر راهداری راه و شهرسازی خراسان‎رضوی با بیان اینکه عامل انسانی بیشترین نقش را در تصادفات دارد، اظهار کرد: باید با فرهنگ‌سازی رانندگان را موظف به اجرای مقررات راهنمایی و رانندگی کرد.

صنیعی خاطر نشان کرد: توجه به تابلوهای نصب شده و بستن کمربند ایمنی برای تمام سرنشینان خودرو، بازدید فنی خودرو قبل از مسافرت، رعایت سرعت و پرهیز از سبقت‎های غیرمجاز توسط رانندگان می‎تواند در کاهش تصادفات جاده‎ای تاثیرگذار باشد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر نسبت به گذشته وضعیت مناسب‎تری در امداد و نجات تصادفات در کشور ایجاد شده است و تمام دستگاه‎های امداد و نجات وظیفه خود را به خوبی انجام می‎دهند.

مدیر راهداری راه و شهرسازی خراسان‎رضوی درباره برگزاری دومین کنگره بین‎المللی ایمنی جاده‎ها در بیمارستان فوق تخصصی رضوی گفت: کنگره‎ها فرصتی را در اختیار مسئولان قرار می‎د‎هند تا با تعامل با یکدیگر سیاست‎های مناسبی را در کاهش تصادفات اتخاذ و اجرا کنند.

انتهای پیام/70005/ز30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول