اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال رخ داد

کاهش 16 درصدی تلفات ناشی از تصادف در همدان

خبرگزاری فارس: فرمانده راهنمایی و رانندگی همدان گفت: امسال تلفات ناشی از تصادفات در همدان 45 نفر بوده که نسبت به سال گذشته 16 درصد کاهش را شاهد هستیم.

کاهش 16 درصدی تلفات ناشی از تصادف در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی فکری ظهر امروز در شورای هماهنگی ترافیک شهرستان همدان با بیان اینکه کنترل تصادفات در شهرستان همدان آغاز شده اظهار داشت: در سال 86 تعداد 106 نفر در تصادفات فوت کردند که در سال جاری این میزان به 45 نفر کاهش یافته است.

وی ادامه داد: اگر روند افزایش تلفات با توجه به افزایش تعداد خودروها در شهرستان را کنترل نمی‌کردیم امروز باید بیش از 300 نفر تلفات را در آمار ارائه می‌کردیم و شهرداری و فرمانداری در کنترل این موضوع همکاری خوب داشتند.

فرمانده راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان در ادامه به تصادفات جرحی اشاره کرد و افزود: سال گذشته تعداد یک هزار و 383 فقره و در سال جاری یک هزار و 282 فقره تصادف منجر به جرح داشته است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد مجروحین تصادفات سال جاری 101 نفر بوده که هفت درصد کاهش یافته و در کل تصادفات در سه حوزه جرحی، فوتی و خسارتی در سال گذشته یک هزار و 89 فقره بوده که به یک هزار و 163 فقره کاهش یافته که حدود 13 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

فکری اضافه کرد: در سال گذشته تعداد 471 فقره تصادف منجر به خسارت داشتیم که این آمار در سال جاری به 284 فقره کاهش یافت و در حال حاضر تصادف خسارتی کمتر از 3 میلیون تومان را کروکی نمی‌کشیم.

وی در ادامه به نقاط حادثه‌خیز شهر همدان اشاره کرد و بیان داشت: بلوار یادگار امام، بلوار ارتش، جاده رباط، بلوار فرودگاه و بلوار رجایی بیشترین آمار تصادف را به خود اختصاص دادند که بیشترین تعداد تصادف در بلوار یادگار امام است که تعداد سه تصادف خودرو با عاب رپیاده اتفاق افتاده است.

فرمانده راهنمایی و رانندگی همدان در ادامه به سهم سازمان‌های مقصر در تصادفات اشاره کرد و یادآور شد: در 19 مورد تصادف حق سهم سازمان‌ها در تصادفات مشخص شد که شهرداری، برق و آبفا بیشترین قصور را در وقوع حوادث داشتند.

وی با بیان اینکه در سال جاری 35 درصد کاهش میزان تخلفات نسبت به سال گذشته را داریم گفت: بیشترین اعمال قوانین در خصوص کمربند ایمنی، کلاه ایمنی، توقف در میادین، توقف دوبله و تجاوز به حق عابرین پیاده انجام شده است.

فکری در ادامه به فرهنگسازی و آموزش فرهنگ رانندگی اشاره کرد و اظهار داشت: هر روز در مدارس و مساجد سطح شهر و رادیو به جامعه آموزش و تذکرات را در راستای فرهنگ رانندگی را انجام می‌دهیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در شش خیابان میدان امام مشکل ترافیکی داریم تصریح کرد: در خیابان بوعلی ظرفیت ایستگاه اتوبوس و تاکسی با عرض خیابان مناسب نیست و باعث ایجاد ترافیک شده است.

فرمانده راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در بلوار ارتش و یادگار امام به نصب دوربین کنترل سرعت داریم بیان داشت: با توجه به اینکه در این دو محور تردد خودروهای ورودی از استان‌های غربی را داریم و باید نسبت به کنترل سرعت آنها از طریق دوربین اقدام کرد تا از تصادف با عابرین پیاده جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: قرار بود سال گذشته پل‌های عابر پیاده مکانیزه شوند اما انجام نشده و بخشی از تصادفات به علت عدم استفاده عابرین از پل‌های عابر پیاده است.

فکری با بیان اینکه تابلوهای اعلام و هشدار در سطح شهر به سرقت می‌روند اظهار داشت: در خیابان باباطاهر فقط یک تابلو مطلقاً ممنوع وجود دارد و نیاز به نصب تابلو داریم که شهرداری باید اقدام کند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه حجم ترافیک در شش خیابان افزایش یافته اتوبوس‌های خط واحد چند دور در خیابان‌ها خالی می‌چرخند که برای ورود به ایستگاه جای خالی ایجاد شود.

فرمانده راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان در پایان با اشاره به اینکه 42 درصد جریمه خودروها به شهرداری می‌رسد افزود: شهرداری با در اختیار گذاشتن دوربین‌های کنترل سرعت بلوار ارتش و یادگار امام باید در ارسال پاکت‌های جریمه به درب منزل رانندگان همکاری و مساعدت کند.  

انتهای پیام/89019/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول