اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز امداد و فوریت‎های پزشکی گلستان:

30 درصد تلفات با فرماندهی درست حادثه کاسته می‎شود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز امداد و فوریت‎های پزشکی استان گلستان گفت: با فرماندهی درست حادثه می‎توان از 30 درصد تلفات و خسارات ناشی از بلایای طبیعی کاست.

30 درصد تلفات با فرماندهی درست حادثه کاسته می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمدجواد مقسمی صبح امروز در کارگاه آموزشی مدیریت ستادی بحران  شهرستان گرگان در محل اداره آموزش فنی و حرفه‎ای این شهر اظهار داشت: بیشترین تلفات حوادث در ساعات اولیه روی می‎دهد که چنانچه بتوانیم مدیریت مناسبی برای امدادرسانی به خسارت‎دیدگان مهیا سازیم، می‎توان از ساعات طلایی برای نجات آسیب‎دیدگان حداکثر بهره‎برداری را به عمل آورد.

به گفته وی مدیریت یکپارچه، منظم و سریع در حوادث نیازمند توجه جدی به موضوع پیشگیری به ویژه آموزش ارکان مدیریت بحران است.

در استحکام بیمارستان‌های گلستان دچار تردید شده‎ایم

رئیس مرکز امداد و فوریت‎های پزشکی استان گلستان با تاکید بر مقاوم‌سازی بیمارستان‎های استان تصریح کرد: با توجه به تخریب بیمارستان‎های تازه تاسیس ورزقان در استحکام بیمارستان‌های استان نیز دچار تردید شده‎ایم.

مقسمی یادآور شد: علاوه بر اهمیت مقاوم‎سازی بیمارستان‎ها باید به ایمن‎سازی غیرسازه‎ای در این بخش‎ها و اماکن مسکونی به شکل جدی توجه کرد.

توجه به ایمن‎سازی غیرسازه‎ای در استان نیازمند فرهنگ‎سازی است

به گفته وی توجه به ایمن‎سازی غیرسازه‎ای در استان نیازمند آموزش و فرهنگ‎سازی است.

رئیس مرکز امداد و فوریت‎های پزشکی استان گلستان با اشاره به موضوع مقابله در عرصه‎های مدیریت بحران خاطرنشان کرد: در بخش مقابله با حوادث کارهای بسیاری انجام گرفته و تقریباً مشکلات کمی در این چرخه وجود دارد اما در موضوع پیشگیری نسبت به این فاز نتوانسته‎ایم ورود جدی داشته باشیم.

مقسمی اضافه کرد: برگزاری دوره‎های آموزشی با کیفیت و متناسب با حادثه‎هایی که استان را تهدید می‎کند از جمله اموری است که باید نسبت به آن اهتمام کرد.

بسیاری از اقلام توزیع‌شده در چادرها چند برابر نیاز افراد خسارت‌دیده است

وی با اشاره به خاطره‎ای از منطقه زلزله‎زده ورزقان آذربایجان‎شرقی گفت: در بازدید از چادرهای آسیب‎دیدگان این مناطق مشاهده کردیم که بسیاری از اقلام توزیع شده در چادرها بدون برنامه و یا چند برابر نیاز افراد خسارت‌دیده است.

رئیس مرکز امداد و فوریت‎های پزشکی استان گلستان بیان کرد: موضوعاتی از این دست نشان می‎دهد که برای این بخش هم آن چنان برنامه خاصی نداریم و سناریوی مناسبی را طراحی نکرده‎ایم.

دوره آموزشی مدیریت ستادی بلایای طبیعی شهرستان گرگان از صبح سه‎شنبه هفته جاری در محل اداره فنی و حرفه‎ای گرگان آغاز شده و به مدت چهار روز ادامه خواهند یافت.

انتهای پیام/2307/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول