اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره تحقیق اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی خبر داد

16 هزار مفاصاحساب برای موقوفات خراسان‌رضوی صادر شد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره تحقیق اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی گفت: 16 هزار مفاصاحساب برای موقوفات خراسان‌رضوی صادر شده است.

16 هزار مفاصاحساب برای موقوفات خراسان‌رضوی صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام حسن تقوی‌مند صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مفاصاحساب صادر شده در مقایسه با سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در مفاصاحساب‌های صادر شده مبلغ 200 میلیارد ریال از درآمدهای موقوفات خراسان‌رضوی مورد رسیدگی قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام تقوی‌مند بیان کرد: این مفاصا حساب‌ها برای موقوفات متصرفی، غیرمتصرفی، موقوفات بقاع متبرکه و موقوفات انتفاعی که فاقد وقف‌نامه هستند صادر می‌شود.

سرپرست اداره تحقیق اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی عنوان کرد: اکثر موقوفاتی که هزینه‌ای انجام می‌دهند با نیت واقفان مطابقت دارد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد:‌ اداره تحقیق یکی از دستگاه‌های نظارتی و حقوقی بر اساس ماموریت‌های محوله مبادرت به اعزام هیئت‌های رسیدگی به ادارات کرده است که در قالب این ماموریت‌ها به صورت‌حساب‌ها و اسناد هزینه‌ها رسیدگی می‌شود.

حجت‌الاسلام تقوی‌مند یادآور شد: تعامل با متولیان و نظارت بر عملکرد متولیان یکی از وظایف ذاتی و مهم اداره تحقیق اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی است.

 سرپرست اداره تحقیق اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی با اشاره به آموزش متولیان اظهار کرد: تاکنون سیصد و 26 متولی آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند که این تعداد تا پایان سال ‌جاری به 500 و 40 نفر می‌رسد.

وی ادامه داد: ارتقاء سطح دانش و آگاهی متولیان و کاهش مشکلات از جمله اهداف این آموزش از سوی اداره تحقیق اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی است.

حجت‌الاسلام تقوی‌مند عنوان کرد: تاکنون یک هزار و 100 متولی شناسایی شده و زمینه دسترسی به آنان از طریق تلفن و آدرس مهیا است که این افراد با تلاش کارشناسان اداره تحقیق اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی در مدت دو ماه شناسایی و ثبت شده‌اند.

انتهای پیام/70003/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول