اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری:

14 درصد موقوفات چهارمحال و بختیاری سنددار شد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون برای 14 درصد موقوفات این استان سند مالکیت صادر شده است.

14 درصد موقوفات چهارمحال و بختیاری سنددار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، هیبت‌الله غفاری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  استان چهارمحال و بختیاری بیش از 2 هزار ملک موقوفه دارد که تاکنون برای 270 املاک موقوفه سند مالکیت صادر شده است.

وی ثثبیت مالکیت اشخاص را یکی از عمده‌ترین تکالیف سازمان ثبت اسناد و املاک برشمرد و گفت: به‌منظور التزام به این اصل در سال گذشته بیش از 10 هزار سند مالکیت در این استان صادر شد.

غفاری ادامه داد: به ثبت رساندن املاک، ثبت اسناد، معاملات، تعهدات عمومی در دفاتر اسناد رسمی، ثبت شرکت‌ها، اجرای اسناد لازم‌الاجرا، و اجرای طرح نقشه‌برداری عمومی کاداستر از دیگر وظایف این سازمان به‌شمار می‌رود. 

سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: سرعت در انجام کار، کاهش حجم مراجعات مردم، انجام خدمات در محیط مجازی، شفاف‌سازی، کنترل و نظارت منظم بر عملکردها و اصلاح فرآیند از رسالت‌های اصلی این اداره کل در راستای پاسخگویی به مطالبات مردمی است.

وی با اشاره به عمده خدمات ارائه شده در بخش‌های املاک این استان گفت: صدور انواع سند مالکیت، تنظیم اسناد در دفاتر اسناد رسمی و ثبت وقایع ازدواج و طلاق، ثبت تغییرات و انحلال شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری و پلمب دفاتر و اجرای اسناد رسمی از جمله این خدمات محسوب می‎شود.

غفاری با بیان اینکه ثبت املاک سابقه ای طولانی دارد گفت: قدیمی‌ترین سندی که در این مورد از حفاری‌های تــــلو بدست آمـــده است مربوط به شهر دو دونگی که در کشور کلده است.

وی اضافه کرد: این سند نقشه شهردو دونگی را در حـــــدود 4 هزار سال قبل از میلاد نشان می‌دهد که اراضی آن به قطعات ذوزنقه، مربع و مثلث تقسیم شده است.

انتهای پیام/68001/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول