اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

واقفین در کشورهای زیر سلطه استکبار سرمایه‌گذاری نکنند

رضوی‌مهر: آمار رسمی از میزان موقوفات در جهان نداریم

خبرگزاری فارس: مشاور سازمان اوقاف و امور خیریه از پیگیری و رایزنی در خصوص آمار رسمی از موقوفات در جای جای جهان خبر داد و گفت: مومنین تا حد امکان از سرمایه‌گذاری در کشورهایی که زیر سیطره استکبار است خودداری کنند.

رضوی‌مهر: آمار رسمی از میزان موقوفات در جهان نداریم

حجت‌الاسلام سید جلال رضوی‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم از روند رو به تکامل وقف در کشور خبر داد و اظهار داشت: با ایجاد اتوماسیون اداری سازمان اوقاف و امور خیریه امروز شاهد منویات متعدد واقفین خیراندیش و روند رو به رشد کیفیت وقف هستیم.

وی با اشاره به ثبت بیش از 600 مورد نیت از واقفین در زمینه‌ها و موضوعات مختلف گفت: عمده موقوفات ما صبغه دینی دارد و بیشتر در موضوعات تبلیغ، تعلیم و تفسیر قرآن، رسیدگی به ایتام، سرکشی به بیماران بدون همراه، ازدواج و پشتیبانی علمی از دانشجویان و طلاب است.

مشاور سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: حجم چشمگیری از موقوفات متعلق به حوزه‌هاست که یا مسکوت مانده یا در زمان حکومت طاغوت مورد تعدی قرار گرفته است.

وی در عین حال تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه امروز نابسامانی گذشته را جبران کرده و اعتماد و وثوق ملی را افزایش داده است به گونه‌ای که دیگر ادیان الهی نیز موقوفات خود را در این سازمان ثبت می‌کنند.

رضوی‌مهر ادامه داد: موقوفات موجود تنها در قلمروی جمهوری اسلامی خلاصه نمی‌شود بلکه در کشورهای دیگر نیز شاهد حضور ایرانیان متمول و موقوفاتی برای اهل بیت(ع) هستیم که هم اکنون در دست اوقاف است.

وی از پدیده جدید وقف با عنوان «وقف اشتراکی» نام برد و افزود: امروزه بسیار شاهد هستیم که در حسینیه‌ها و مساجد نمازگزاران مبالغی را جمع‌آوری کرده و آن را در رقبات صرف کرده و یا اقدام به وقف آن در مصارف گوناگون می‌کنند.

مشاور سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به توطئه دشمنان در راستای به خطر انداختن سیستم مالی اسلام گفت: مومنین تا حد امکان از سرمایه‌گذاری در کشورهایی که زیر سیطره استکبار است خودداری کنند تا ان‌شاءالله در آینده نزدیک شاهد اتحاد بزرگ اسلامی باشیم و تا آن زمان موقوفات خود را به کشور اسلامی ایران گرایش دهند.

وی یادآور شد: فعلا آمار رسمی از میزان موقوفات در کشورهای مختلف در دسترس نداریم و آگاهی از تعداد موقوفات در جهان نیازمند ساز و کار تشکیلاتی برون مرزی است و امید است شاهد نهاد موقوفات در جای جای جهان باشیم.

انتهای پیام/78001/ج30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول