اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان مطرح کرد

افزایش 10 درصدی درآمد موقوفات کاشان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان از افزایش 10 درصدی درآمد موقوفات این شهرستان در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

افزایش 10 درصدی درآمد موقوفات کاشان

حجت‌ الاسلام و المسلمین محمدرضا اسماعیل‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان میزان درآمد موقوفات این شهرستان را در 9 ماه سال جاری یک میلیارد و 10 میلیون تومان ذکر کرد.

وی همچنین حجم فعالیت‌های عمرانی در بقاع متبرکه کاشان را در مجموع بیش از دو میلیارد و 550 میلیون تومان اعلام و خاطر نشان کرد: این میزان هزینه از محل هدایای مردمی برای اجرای 14 طرح عمرانی در بقاع متبرکه شهرها و روستای این شهرستان هزینه شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان از سالن غذاخوری حرم مطهر حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر(ع)  به عنوان یکی از شاخص‌ترین طرح‌ها نام برد و افزود: این سالن غذاخوری به ظرفیت دو هزار نفر در هر وعده غذا با 200 میلیون تومان اعتبار احداث شده است.

وی همچنین، افتتاح سالن غذاخوری با 200 میلیون تومان هزینه، کاشی‌کاری گنبد بقعه امامزاده سلطان علی بن امام محمد باقر(ع) و آینه‌کاری مسجد این بقعه در مشهد اردهال با صرف اعتبار 700 میلیون تومان، ساخت و بهره‌برداری از  مسجد نورالهدی علوی با 290 میلیون تومان هزینه، بقعه ولی بن موسی و 10 سوئیت و اجرای آب‌نمای این بقعه با 100 میلیون تومان اعتبار را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد.

به گفته وی کاشی‌کاری گنبد امامزاده عبدالله سار، نصب و ساخت ضریح امامزادگان یوسف، طاهر و منصور، مرمت و کاشی‌کاری بقعه «میرنشانه» در مجموع با صرف 125 میلیون تومان اعتبار نیز در قالب اقدامات عمرانی بقاع متبرکه شهرها و روستاهای کاشان در سال جاری صورت گرفت.

اسماعیل‌پور در ادامه تنوع نیت وقف در کاشان را بیش از 900 نوع نیت دانست و عنوان کرد: در این شهرستان 400 نوع موقوفه وجود دارد که موقوفه قرآن کریم تنها موقوفه فاقد درآمد است .

وی یادآور شد: بزرگترین واقف در کشور مقام معظم رهبری با اهدای 200 هزار جلد کتاب خطی به کتابخانه آستان قدس رضوی و کوچکترین واقف کشور خانم ملیکا است که از درآمد حاصل از تألیف داستان‌هایش را وقف کرده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان با اشاره به عدم وجود موقوفه‌ای برای دانش‌آموزان گفت: این در حالی است که خیران کاشانی بسیاری در بخش‌های زیادی از جمله سلامت، دانشگاهی، مسکن‌سازی، مدرسه‌سازی که هیچگونه درآمدی ندارد، فعالیت دارند.

به گفته وی 400 امامزاده در قالب 127 بقعه در شهر و روستاهای کاشان وجود دارد که تعدد امامزادگان در این شهرستان موجب شده تا بسیاری از آنان از جمله زیارتگاه بی‌بی حلیمه خاتون(س) چهل دختران در مرکز کاشان برای بسیاری شهروندان کاشانی ناشناخته باشد.

انتهای پیام/2406/ذ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول