اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان خبر داد

چاپ و توزیع 2 هزار جلد کتاب «حکایات وقف» در همدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از چاپ و توزیع 2 هزار جلد کتاب «حکایات وقف» در همدان خبر داد.

چاپ و توزیع 2 هزار جلد کتاب «حکایات وقف» در همدان

حجت‌الاسلام محمد صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان ضمن گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی ایران بر لزوم برگزاری مراسم و همایش‌های بزرگداشت این رخداد و تبیین زوایای آن تأکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از چاپ و توزیع 2 هزار جلد کتاب «حکایات وقف» در همدان خبر داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان با اشاره به فتوای تاریخی امام(ره)پس از پیروزی انقلاب در زمینه وقف مبنی بر اینکه موقوفات باید به حالت وقفیت باقی و عمل به وقف شود، به سخن رهبری مبنی بر اینکه اکنون عرصه‌های متعددی برای وقف وجود دارد که از جمله آنها پزشکی، علم و آموزش، تحقیقات و پژوهش، علوم جدید، محیط زیست و ترویج دین به شکل‌های مدرن است، اشاره کرد.

وی با بیان اینکه موضوع وقف امری جهانی است و تمام ملل دنیا برای قوام و پایداری روح یاری‌گری، متناسب با فرهنگ خویش به آن پرداخته‌اند، عنوان کرد: نمایان‌ترین و زیباترین شکل وقف تنها در میان مسلمانان و ساکنان این دیار مرسوم و معمول بوده است.

صالحی با اشاره به اسناد وقفی باقی مانده از گذشته به گستردگی وقف‌ها در کشور و تنوع نیات اشاره کرد و گفت: با توجه به پیشینه وقف‌های صورت گرفته، حکایت آنها امری شنیدنی و شایان توجه در راستای گسترش موقوفات در زمان کنونی است.

وی افزود: در همین راستا روابط عمومی اوقاف و امور خیریه همدان در راستای نشر حکایات وقف و موقوفات انجام شده در کشور، اقدام به جمع‌آوری حکایات وقف در یک جلد کتاب با عنوان «حکایات وقف» کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان در پایان با بیان اینکه کتاب جمع‌آوری شده در تیراژ 2 هزار جلد به چاپ و توزیع رسید، ابراز داشت: در این کتاب حکایات خواندنی وقف‌هایی چون وقف برای فرونشاندن خشم‌ها، خرید کوزه، خرید کفش زوار، وقف برای خرید میوه‌های نوبری برای فقرا، وقف برای نواختن آهنگ‌های دل‌انگیز و داستان‌سرایی برای بیماران بدخواب، وقف بر حیوانات و وقف برای تقسیم گردو بین بچه‌ها در مسجد برای تشویق آنها به نماز دیده می‌شود.

انتهای پیام/89004/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول