اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار

کتاب «روش تزریق داخل استخوانی داروها و مایعات در دامپزشکی» چاپ شد

خبرگزاری فارس: کتاب «روش تزریق داخل استخوانی داروها و مایعات در دامپزشکی» توسط دانشیار دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد گرمسار چاپ و منتشر شد.

کتاب «روش تزریق داخل استخوانی داروها و مایعات در دامپزشکی» چاپ شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرمسار به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد گرمسار، این کتاب توسط «مهدی مرجانی»، متخصص جراحی دامپزشکی و دانشیار بخش جراحی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار تالیف و از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار چاپ و منتشر شد.

در مقدمه این کتاب آمده است: در موارد اورژانس و قرار گرفتن حیوان بیمار در موقعیت‏های بحرانی، نجات جان بیمار بسیار حائز اهمیت است و در اقداماتی تحت عنوان کلی احیای قلبی تنفسی انجام می‏گیرد.

یکی از اقدامات اساسی و حیاتی در فرایند احیا، استفاده از مایعات و اجرای روند مایع درمانی برای جایگزینی مایعات از دست رفته و بهبود وضع بیمار اورژانسی است.

این روند در بیماران تحت بیهوشی در زمان انجام اعمال جراحی نیز از اهمیت مشابه برخوردار است ؛حتی با استفاده از این فرایند درمانی، برخی از اقلام دارویی را که نیاز به رقیق کردن دارند و نمی‏توان آنها را به صورت مستقیم تجویز کرد، به بیمار انتقال می‏دهند.

در ادامه این مقدمه می‏خوانیم: برای اجرا و انجام این کار و رسانیدن سریع مایعات به بدن بیمار، روش‏های تجویزی و تزریقی مختلفی وجود دارد که در بین آن‌ها تزریق داخل وریدی، روش متداول و اصلی است.

هر چند روش‏های جایگزین دیگری برای تزریق داخل وریدی وجود دارد؛ اما در مواقع اورژانس و در شرایط بحرانی مانند سوختگی‏های شدید، انواع شوک و کم‏آبی شدید که کلاپس عروقی ایجاد می‏شود، دسترسی داخل وریدی به سادگی امکان‏پذیر نیست.

در چنین مواقعی روش جایگزین مناسب و مطمئن با تاثیر برابر با آن و در عین حال با عوارض نامطلوب حداقل تجویز داروها و مایعات، تزریق داخل استخوانی است که در این کتاب مورد بحث قرار می‏گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرمسار؛ این کتاب در شمارگان 2 هزار نسخه چاپ و منتشر شده است.

انتهای پیام/2249/ر/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول