اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

شادی مردم ریگان از محرومیت‌زدایی در روستاها/احیای مراسم سنتی چوچاپ

خبرگزاری فارس: مردم شهرستان ریگان به پاس خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی این روزها شاهد برپایی جشن‌هایی در روستاهای خود هستند، جشن‌هایی مانند احیای مراسم سنتی چوچاپ.

شادی مردم ریگان از محرومیت‌زدایی در روستاها/احیای مراسم سنتی چوچاپ

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، مردم شهرستان ریگان به پاس خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی این روزها شاهد برپایی جشن‌هایی در روستاهای خود هستند، جشن‌هایی مانند احیای مراسم سنتی چوچاپ.

مراسم سنتی چوچاب که‌ گذشته در مراسمات ملی مذهبی و ایام عروسی به کار می‌رفت، چند سالی ‌روبه فراموشی ‌‌رفت، اما با احیای آن اکنون این مراسم با شکوه خاصی در روستاهای محروم ریگان در ایام‌الله دهه مبارک فجر برگزار می‌شود.

طی این مراسم سنتی که تعداد زیادی از افراد میانسال و جوانان قدیم حضور دارند، با نواختن تبل و زدن چوب‌ها به یکدیگر صدایی دل‌نشین ایجاد می‌شود که مجلس را به وجد و سرور می‌آورد.

مراسم سنتی چوچاپ اکنون در شهرستان ریگان از رونق خاصی برخوردار است.

منصور نعمتی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ریگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان گفت: به پاس خدمات دولت جمهوری اسلامی ایران در روستاهای محروم ریگان جشن انقلاب توسط 70 کانون فرهنگی هنری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جشن‌های بزرگ انقلاب اسلامی در ریگان ابراز داشت: دو جشن با شکوه در بخش گنبکی و مناطق کوهستانی و عشایری ریگان در ایام‌الله دهه مبارک فجر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/80014/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول