اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز انجام شد

برگزاری همایش شناخت پیامبر اعظم (ص) در بوکان

خبرگزاری فارس: صبح امروز همایش شناخت پیامبر اعظم (ص) به منظور شناخت هر چه بهتر ابعاد وجودی آن حضرت از سوی آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی بوکان برگزار شد.

برگزاری همایش شناخت پیامبر اعظم (ص) در بوکان

به گزارش خبرگزاری فارس از بوکان صبح امروز همایش شناخت پیامبر اعظم (ص) به منظور معرفی هر چه بیش‌تر شخصیت پیامبر و تبیین آن به جوانان، لزوم آگاهی و شناخت هر چه بیش‌تر ترویج اسلام از دیدگاه پیامبر،  تعلیم و تربیت در سیره و روش آن حضرت، نقش پیامبر در عرصه فرهنگ و تمدن برگزار شده است.

احمد رحمانی، مدیر اداره آموزش و پرورش بوکان در این همایش که در سالن اجتماعات کوثر این شهرستان برگزار شد،ضمن قدردانی از تلاش و زحمات مدیران و معلمان قرآنی در راستای اعتلای فرهنگ قرآنی و سنت پیامبر اکرم (ص)، به بیان خصوصیات اخلاقی و رفتاری آن حضرت و ائمه اطهار پرداختند.

وی با اشاره به جایگاه رفیع ائمه اطهار (ع) در آموزه‌های دینی و اسلامی، تصریح کرد: ائمه (ع) بین اهل سنت احترام زیاد داشته و دارند و اگر به اسامی مردم منطقه توجه شود اکثراً از نام‌های ائمه اطهار (ع) گرفته شده است.

رحمانی افزود: خداوند متعال رسول اکرم (ص) را با صفات، ویژگی‌ها و امتیازاتی خاص بر دیگر پیامبران و سایر مخلوقات برتری داده و ممتاز ساخته است.

دادستان بوکان نیز در این همایش گفت: برای دستیابی به وحدت مورد نظر پیامبر که همه مسلمانان از گروه‌ها و فرقه‌های مختلف را برادر و برابر می‌دانستند، باید همه امکانات و تلاش خود را به کار گیریم.

حجت‌الاسلام گل حسینی افزود: اسلام دینی است که پایه‌های آن بر اساس ادیان دیگر گذاشته شده و در واقع مکمل ادیان یهودی و مسیحیت است دین و اسلام در دنیای امروز این توانایی را دارد که پاسخ مناسبی به همه سؤالات و ابهامات موجود ارائه دهد.

در ادامه همایش امام جمعه بوکان نیز با تاکید بر وحدت مسلمانان، گفت: مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی باید با یکدیگر وحدت داشته باشند و در کنار هم تشکلی واحد را در برابر دشمنان و مخالفان خود تشکیل دهند.

ماموستا مصطفی خلیفه‌زاده گفت: تنها راه فایق آمدن بر مشکلات اتحاد و انسجام اسلامی و تأسی از راه منش و روش پیامبر اکرم (ص) است.

وی با بیان گوشه‌هایی از شخصیت و زندگی پیامبر اسلام گفت: ما باید رفتار، کردار و دستورات حضرت محمد (ص) را سرمشق خود قرار دهیم.

خلیفه‌زاده اظهار داشت: حضرت محمد (ص) زمانی هدایت انسان‌ها را بر عهده گرفت که دنیا در جهالت غوطه‌ور بود و آن حضرت توانست نادانی و جهالت را به آیین اسلام رهنمون کند.

انتهای پیام/61006/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول