اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه گلستان:

بداخلاقی‎های سیاسی نشانه فاصله گرفتن از اخلاق پیامبر است

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه علمیه گلستان گفت: اگر امروزه شاهد بداخلاقی‎های سیاسی در جامعه هستیم، نشان از فاصله گرفتن ما از اخلاق و جامعه رسول‌الله(ص) بوده است.

بداخلاقی‎های سیاسی نشانه فاصله گرفتن از اخلاق پیامبر است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه استان گلستان، حجت‎الاسلام مصطفی ملکی در جمع مدیران، معاونان و کارکنان شرکت پخش فرآورده‎های نفتی استان ضمن تبریک به مناسبت ولادت نبی مکرم اسلام(ص)، امام صادق(ع) و هفته وحدت، با اشاره به اینکه پیام‎های رسول گرامی اسلام(ص) به مردم از نظر محتوا دارای شاخصه‌های گوناگونی است، گفت: یکی از شاخصه‌ها، انطباق آن پیام با عقلانیت است و این خصوصیت‌ها و شاخصه‌ها باعث شده که انقلاب رسول‌الله(ص) فراگیر و جهانی شود.

وی ادامه داد: در دنیای امروز یهودیت و مسیحیت جایی ندارد و کسی بر اساس اعتقادی جذب آن نمی‎شود چراکه شاخصه‎های آنان منطبق با عقل نیست.

مدیر حوزه علمیه استان گلستان ابراز داشت: هر چه تکامل بشریت به سمت جلو حرکت می‎کند، زمینه برای پذیرش اسلام بیشتر می‎شود چراکه مبانی و محتوای دین اسلام منطبق با عقلانیت بوده و با منطق و فلسفه می‎توان از این محتوا دفاع کرد.

عضو شورای حوزه علمیه استان گلستان با بیان اینکه لحاظ جنبه‎های روحی و عاطفی در این دین از دیگر شاخصه‎های آن است خاطرنشان کرد: در روح انسان خلأهای بسیاری وجود دارد که اسلام با پیامی که با خود به همراه دارد می‎تواند این خلأ را پر کند.

این استاد حوزه با اشاره به خصوصیت‎های شخص پیامبر اعظم(ص)، تصریح کرد: خوش‌اخلاقی و نرم‌خویی یکی از خصیصه‎های رسول گرامی اسلام(ص) است که ما اگر بخواهیم انسانی اسلامی باشیم، باید با پیروی از ایشان خود را ساخته و با اخلاقی نیکو با مردم رفتار کنیم.

ملکی افزود: اگر امروزه شاهد بداخلاقی‎های سیاسی در جامعه هستیم، نشان از فاصله گرفتن ما از جامعه رسول‌الله(ص) بوده و باید تخریب را کنار گذاشته و بی‎حرمتی‎ها را در جامعه باب نکنیم.

وی با بیان اینکه دومین خصوصیت پیامبر(ص)، شرح صدر ایشان بوده یادآور شد: قاعده جامعه اسلامی این است که مردم و مسئولان از شرح صدر بالایی برخوردار بوده و همین خصوصیت‎ها باعث شده که دین جهانی رسول گرامی اسلام(ص) گسترش پیدا کرده و رشد کند.

مدیر حوزه علمیه استان گلستان با اشاره به مسئله وحدت، بیان داشت: کسانی که نسبت به مذاهب گوناگون بی‎ادبی و جسارت می‎کنند، قطعاً خیرخواه اسلام نیستند.

عضو شورای حوزه علمیه استان گلستان ادامه داد: از افتخارات استان این است که روابط اهل تشیع و اهل تسنن بسیار نزدیک بوده و اختلافی میان آنان وجود ندارد و این اتحاد با زحمات زیادی به دست آمده است.

این استاد حوزه به پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز اشاره کرد و متذکر شد: انقلاب اسلامی ایران، در راستای انقلاب نبی مکرم اسلام(ص) بوده و در این موضوع شکی وجود ندارد.

ملکی خاطرنشان کرد: امام راحل(ره) زحمات بسیاری برای این انقلاب کشیده و خون‎های بسیاری در راه به دست آوردن آن ریخته شده پس مبادا با بی‎توجهی و کفران این نعمت، زمینه محرومیت خود را از آن فراهم آوریم.

انتهای پیام/2307/ن/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول