اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش و پرورش قزوین:

انقلاب اسلامی استمرار حرکت پیامبر اکرم(ص) است

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: انقلاب اسلامی ایران در واقع استمرار حرکت پیامبر اکرم(ص) و امامان معصوم(ع) است.

انقلاب اسلامی استمرار حرکت پیامبر اکرم(ص) است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جعفر حبیبی در مراسمی که به مناسبت سال روز ورود امام راحل به میهن اسلامی و آغاز جشن‌های دهه مبارک فجر با حضور حجت‌ الاسلام قابل رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین و جمعی از مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، اظهار داشت: شعار قالب زمان پیروزی انقلاب اسلامی سه شعار اصلی و اساسی «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» بود.

وی در تشریح معنای این شعار افزود: استقلال به معنای این است که ملت ایران باید روی پای خود بایستند و به خود تکیه کنند تا بیگانگان امور داخلی کشور را برای ملت ایران دیکته نکنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: این شعار بیانگر این امر است که در زمان ستم‌شاهی و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، استقلال معنایی نداشته است.

حبیبی عنوان کرد: در واقع سرنوشت سیاسی کشور ما و این که چه افرادی برای کشور ایران و امور داخلی کشور تصمیم‌گیری کنند، در سفارت‌ خانه‌های کشورهای استکباری رقم می‌خورد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: اگر چه در آن دوران کشور ایران در بحث نفت، ملی شده بود اما نفت کشور که به عنوان میراث گذشتگان و یکی از منابع غنی کشور به شمار می‌رفت، عملا در دست ما قرار نداشت و بیگانگان در خصوص نحوه توزیع و صادرات آن تصمیم‌گیری می‌کردند.

حبیبی ادامه داد: وضعیت کشور در دوران ستم‌شاهی به گونه‌ای بود که به کشوری مانند اسرائیل که دستش به خون مسلمانان آغشته بود، نفت صادر می‌کردیم و حتی اجازه نداشتیم جلوی این صادرات را بگیریم.

وی ابراز داشت: در واقع ملت ایران اساسا قیمت نفت و کالاهای دیگر را تعیین نمی‌کردند و همه چیز در دست بیگانگان قرار داشت؛ به همین دلیل عزت مردم خدشه‌دار شده بود و این ملت قیام کرد تا استقلال خود را به دست آورد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کشور ایران در عصر حاضر پیشرفت‌های چشمگیری در عرصه‌های علمی در سطح جهان داشته است، گفت: کشور ایران در زمان پیروزی انقلاب اسلامی یعنی در سال 57 در بین 157 کشور جهان از نظر علمی رتبه 156 را داشت، یعنی عملا هیچ موقعیت علمی و حرفی برای گفتن در مجامع بین‌المللی نداشتیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین اذعان کرد: اما امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی و به اهتمام و تلاش دانشمندان نوجوان و جوان در عرصه علمی در جهان حرفی برای گفتن داریم به طوری که در سال‌های اخیر بر اساس نتایج مؤسسات تحقیقاتی دنیا، کشور ایران در عرصه علمی رتبه هفدهم را در سطح جهان دارد و در سطح منطقه نیز رتبه نخست علمی را دارا است.

حبیبی افزود: بر اساس نتایج تحقیقاتی همین مؤسسات، چند روز گذشته اعلام شده که کشور ایران در حال حاضر رتبه سیزدهم علمی را در سطح جهان به دست آورده است، این ها نتیجه انقلاب اسلامی و یکی از دستاوردهای این نظام مقدس به شمار می‌‌رود.

وی ادامه داد: با اهتمام و تلاش شما دانش‌آموزان، دانشجویان و دانشمندان ایرانی قطع یقین در آینده‌ای نه چندان دور جزو 10 کشور برتر دنیا خواهیم بود.

این مقام مسئول اظهار کرد: میانگین سنی دانشمندان کشور حدود 33 تا 34 سال است که این آمار نشان‌ دهنده این موضوع است که این دانشمندان پرورش‌ یافتگان انقلاب اسلامی هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به بخش دوم شعار اصلی انقلاب عنوان کرد: در شعار اساسی دوم آزادی مطرح است که نشان‌ دهنده این موضوع است که ملت ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی زیر بار ظلم زندگی می‌کردند و آزادی برای آنان معنایی نداشته است.

حبیبی افزود: بنابراین بسیاری از مردم ایران در آن دوران شکنجه‌های رژیم ستم‌شاهی را به جان خریدند و بسیاری از آنان در این راه به شهادت رسیدند تا کشور ایران به آزادی عمل برسد.

وی در خاتمه تأکید کرد: اگر به تاریخ انقلاب اسلامی و بعضی از نمایش‌هایی که در صدا و سیما پخش می‌شود، توجه کنیم می‌بینیم که ملت ایران تا چه حد تحت فشار قرار داشت. به طوری که با کوچک ترین شعار آزادی و حق‌‌طلبی بلافاصله در زندان‌های مخوف ستم‌شاهی حبس می‌شدند و افراد زیر شکنجه قرار می‌گرفتند که باید قدر این انقلاب را بدانیم.

انتهای پیام/77001/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول