اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه ولادت حضرت رحمة للعالمین

آبادان و خرمشهر مهیای برپایی جشن‌های ولادت پیامبر (ص) هستند

خبرگزاری فارس: شهرهای آبادان و خرمشهر در آستانه ولادت پیامبر اسلام(ص) خود را برای برپایی آیین‌های جشن ولادت حضرت رحمة‌للعالمین محمد مصطفی (ص) آماده کرده‌اند.

آبادان و خرمشهر مهیای برپایی جشن‌های ولادت پیامبر (ص) هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، یکی از مهم‌ترین مناسباتی که در آبادان و خرمشهر در ماه ربیع‌الاول برپا می‌شود، ولادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) است.

آیین‌های جشن ولادت نبی مکرم اسلام و امام جعفر صادق(ع) هرساله با شکوه خاصی در شهرهای آبادان و خرمشهر و اروندکنار و مینوشهر برگزار می‌شود.

* مردم خود را از روزها قبل آماده می‌کنند

مردم شهرهای آبادان و خرمشهر از روزها قبل خود را برای برپایی و شرکت در آیین‌های ولادت نبی مکرم اسلام (ص) آماده کرده و به استقبال این روز می‌روند.

برنامه‌ریزی برای برگزاری شایسته جشن‌های ولادت پیامبر و همچنین نظافت مساجد و حسینیه‌ها و هیئت‌های مذهبی از جمله اقدامات انجام شده است.

در روز ولادت پیامبر(ص) نیز بسیاری به دیدار بزرگ‌ترها و به ویژه سادات رفته و این روز را به یکدیگر تبریک می‌گویند.

*آذین‌بندی خیابان‌ها و مساجد

به مناسبت ولادت حضرت پیامبر اکرم (ص) این روزها بسیاری از معابر و مساجد و حسینیه‌ها نیز با چراغانی کردن آذین‌بندی شده است.

در این راستا خادمین مساجد و حسینیه‌ها پارچه‌های مشکی که در ماه‌های محرم و صفر در بر سردر و دیواره‌های هیئت‌های خود قرار داده بودند را برداشته و با چراغ و پارچه‌های رنگی در مدح نبی مکرم اسلام و اهل بیتش (علیهم السلام) آذین‌بندی می‌شوند.

بازار پخش شربت و شیرینی نذری نیز در روز ولادت پیامبر بسیار داغ است و در اکثر خیابان‌ها و محلات برپاست.

* برپایی جشن در اکثر مساجد و حسینیه‌های خرمشهر

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خرمشهر گفت: اکثر مساجد و حسینیه‌های این شهرستان خود را برای برپایی جشن ولادت پیامبر اسلام (ص) آماده‌ کرده‌اند.

حجت‌الاسلام احمد علوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: به ‌مناسبت فرا رسیدن ولادت باسعادت حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق (ع) آیین‌های جشن در اکثر مساجد، حسینیه‌ها و هیئت‌های مذهبی خرمشهر برگزار خواهد شد.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌ها، آیین‌های جشن ولادت نبی مکرم اسلام از امشب آغاز و فردا نیز در هیئت‌های مذهبی ادامه خواهد یافت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر ادامه داد: در این جشن‌ها، برنامه‌های مختلف از جمله سخنرانی، مداحی و شعرخوانی در وصف پیامبر اسلام و اهل بیت (ع) انجام می‌شود.

علوانی تصریح کرد: همچنین مسابقات فرهنگی نیز در این ایام برگزار و محافل انس با قرآن کریم نیز در شهرستان و در هیئت‌های مذهبی برگزار می‌شود.

* جشن‌های ولادت پیامبر در 10 مسجد آبادان برپاست

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی آبادان نیز گفت: جشن‌های ولادت پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) در 10 مسجد این شهرستان برنامه‌ریزی شده است.

علی هراس‌بندی افزود: در این جشن‌ها برنامه‌های مختلف مداحی، سخنرانی، مسابقات و محافل انس با قرآن کریم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه براین، هیئت‌های مذهبی دیگر در نقاط مختلف شهرستان نیز به این مناسبت برنامه‌ریزی‌هایی برای برپایی جشن‌های مختلف انجام داده‌اند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی آبادان در پایان تصریح کرد: این آیین‌ها با حضور پرشور مردم دوستدار اهل بیت آبادان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/72008/ذ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول