اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نیر:

جذب سرمایه‌گذاران شاهرگ تقویت تولید ملی است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان نیر گفت: جذب سرمایه‌گذاران شاهرگ اصلی در تقویت و توسعه تولید ملی با کیفیت و همچنین مطلوبیت عرضه کالای داخلی است.

جذب سرمایه‌گذاران شاهرگ تقویت تولید ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، میر فخرالدین زاهد عصر امروز در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری شهرستان نیر اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب سال‌جاری را سال تولید ملی با محوریت تقویت کار و سرمایه ایرانی نامگذاری کرده چرا که معظم‌ له به خوبی به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشورمان در این حوزه اشرافیت داشته و بر همین اساس شعار مورد نظر را مطرح کرده است.

وی با بیان اینکه در این عرصه تنها با تکیه بر توانمندی‌های داخلی و برخی شاخص‌های رو به رشد نمی‌توانیم موفق عمل کنیم، تصریح کرد: بخش خصوصی می‌تواند بهترین یاریگر در این مورد با هدف تحقق ایجاد اشتغال، توسعه اقتصادی و همچنین حرکت‌های مثبت برای افزایش صادرات و کاهش واردات باشد.

زاهد خاطر نشان کرد: با همین محوریت ستاد سرمایه‌گذاری شهرستان با تشکیل جلسات مستمر سعی می‌کند راهکارهای قانونی را در حمایت از سرمایه‌گذاران تعریف کند تا مبادا با غفلت از این حوزه آسیب جدی در سنگر تولید و حرکت‌های مثبت اقتصادی و صنعتی را شاهد و ناظر باشیم.

این مسئول اضافه کرد: دولت خدمتگزار نیز در همین راستا مشوق‌هایی را برای جذب سرمایه‌گذاران تعریف کرده که از جمله آن می‌توان به معافیت‌های مالیاتی، ‌اهدای زمین رایگان برای سرمایه‌گذاران شهرک‌های صنعتی و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به آنها اشاره کرد.

وی به وجود شهرک تخصصی آب در نیر به عنوان یک بستر مطلوب سرمایه‌گذاری اشاره کرد و ادامه داد: در این زمینه به نظر می‌رسد حضور سرمایه‌گذاران به پویایی و حرکت‌های رو به جلو در این شهرک کمک کند تا کمترین چالش و اقدامات بی‌سرانجام را شاهد باشیم.

فرماندار نیر به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان در سه بخش کشاورزی، گردشگری و صنعتی اشاره کرد و بیان داشت: متناسب با این قابلیت‌ها و زیرساخت‌های لازم از سرمایه‌گذاران واقعی حمایت می‌کنیم.

اسباب سرمایه‌گذاری برقراری امنیت واقعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در جلسه‌ای مشابه در شهرستان بیله‌سوار نیز فرماندار این شهرستان گفت: در جذب سرمایه‌گذاران باید حفظ اعتماد را تقویت و زمینه یک تفاهم و توافق دو جانبه را بهتر از گذشته فراهم آورد.

رسول زیبانژاد در ادامه افزود: آنهایی که احساس می‌کنند سرمایه‌گذاران تنها با باج‌دهی و یا امتیازبخشی حاضر به حضور در مناطق محروم می‌شوند باید به این نقطه خوب توجه کنند که سرمایه‌گذار گاه با توقع کم اما آرزوی آرمانی برای دستیابی به یک فضای اشتغال و کسب و کار برای دیگران حاضر است در دورافتاده‌ترین شهرها حضور یافته و یک حرکت پویایی واقعی را در حوزه سرمایه‌گذاری رقم بزند.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار در ادامه سخنان خود تصریح کرد: اسباب واقعی حضور و مشارکت سرمایه‌گذاران برقراری امنیت واقعی است که نباید از این امر غفلت کرده و یا بخواهیم نسبت به این موضوع بدبین باشیم.

انتهای پیام/62006/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول