اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان نمین:

سنگر مدرسه ارمغانی جز غنای تربیتی ندارد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان نمین گفت: سنگر مدرسه و حضور دانش‌آموزان علاقمند به تحصیل و تهذیب دستاوردی جز ارتقای این شاخص‌ها و اعتلای روحی نسل آینده ندارد.

سنگر مدرسه ارمغانی جز غنای تربیتی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید تقی دریتیم عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش نمین با اشاره به نزدیکی هفته تربیت اسلامی اظهار داشت: آنهایی که در حوزه تعلیم و تربیت از مقوله پرورش عواطف و احساسات پاک نسل آینده و تربیت صحیح آنها غفلت می‌کنند قطعاً با این مفهوم روبه‌رو هستند که بدون تربیت صحیح و فضای سالم در این زمینه امکان آموزش نیز فراهم نمی‌آید.

وی تصریح کرد: دین اسلام نیز به این موضوع تاکید کرده و تزکیه و تهذیب را برای تعالی‌بخشی به بشر اساس و محور کار قرار داده تا از این طریق بتوان زمینه صعود و ارتقای جایگاه معنوی را بیش از گذشته شاهد و ناظر باشیم.

دریتیم خاطر نشان کرد: ما در سال‌های گذشته غفلت از این حوزه را به ضرر و زیان توسعه برنامه‌های معنوی و ارزشی دانستیم و تعطیل شدن معاونت‌های پرورشی و تربیتی سم مهلکی بوده که به جسارت دشمن در به راه انداختن برنامه‌های مسموم‌کننده، کمک کرده است.

این مسئول در ادامه سخنان خود به ضرورت تأمین منابع اعتباری برای تجهیز مدارس به امکانات جدید اشاره کرد و ادامه داد: ما در اغلب مناطق روستایی و حتی شهری به افزایش اعتبارات نیاز داریم تا بتوانیم در تجهیز و تعمیر فضاهای آموزشی و امکانات مورد نظر بررسی دقیقی را انجام دهیم.

رئیس شورای آموزش و پرورش نمین اضافه کرد: در قدردانی از حضور با شکوه فرهنگیان و دانش‌آموزان در راهپیمایی 22 بهمن باید عنایت مسئولان به تأمین اعتبارات مورد نیاز بیشتر باشد تا حرکت مؤثر و کارآمدی را شاهد باشیم.

وی در ادامه سخنان خود به حل مشکلات توسعه فضای آموزشی در بخش عنبران اشاره کرد و بیان داشت: نبود سرانه و اعتبار کافی برای تجهیز و نگهداری فضاهای آموزشی و پرورشی مهم‌ترین مشکلی است که باید در این زمینه اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

فرماندار شهرستان نمین هرگونه سرمایه‌گذاری بلند مدت در حوزه تعلیم و تربیت را تداوم‌بخش امر تحولی در جامعه اسلامی توصیف کرد و یادآور شد: هر چند با برخی از کاستی‌ها و کمبودها روبه‌رو هستیم اما کیفیت آموزش و پرورش نباید تنزل کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه مدیر آموزش و پرورش نمین نیز به فعالیت‌های قرآنی و پرورشی در مدارس مختلف اشاره کرد و گفت: در کنار مدارس و کلاس‌های قرآنی شاهد راه‌اندازی کلاس‌های تقویتی و همچنین رفع مشکلات داوطلبان کنکور در حوزه‌های مختلف هستیم.

فرهاد قاسم‌زاده از تکمیل مدرسه ابتدایی شهید خدایی در عنبران خبر داد و افزود: این پروژه با سرمایه‌گذاری یک میلیارد تومانی مهر ماه سال آینده افتتاح می‌شود.

وی همچنین به پیشرفت 70 درصدی مجتمع آموزشی شهر نمین اشاره کرد و اظهار داشت: این پروژه خیریه با 400 میلیون تومان در حال انجام است.

قاسم‌زاده به آمادگی این شهرستان برای اجرای فاز دوم استقرار سیستم 3-3-6 به عنوان نظام آموزشی اشاره کرد و ادامه داد: زیرساخت‌های سخت‌افزاری برای استقرار نظام آموزشی جدید بهتر از گذشته فراهم آمده است.

انتهای پیام/62001‌/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول