اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان:

147 مدرسه در همدان آماده پذیرش مهمانان نوروزی است

خبرگزاری فارس: فرماندار همدان گفت: 147 آموزشگاه در شهرستان همدان با هزار و 278 کلاس آماده پذیرش مهمانان نوروزی است.

147 مدرسه در همدان آماده پذیرش مهمانان نوروزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش این شهرستان با بیان اینکه همدان شهری گردشگرپذیر بوده و باید امکانات مناسب گردشگری را به مهمانان ارائه کند، اظهار کرد: 496 کلاس درجه یک، 153 کلاس درجه دو و 623 کلاس درجه سه از 27 اسفندماه سال جاری تا 12 فروردین‌ماه 92 از مهمانان نوروزی پذیرایی خواهند کرد.

وی به نزدیک شدن هفته درختکاری اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه فضای سبز در روحیه افراد و یادگیری دانش‌آموزان تاثیر دارد نواحی آموزش و پرورش باید با همکاری دانش‌آموزان اقدام به کاشت درخت در مدارس کنند.

فرماندار همدان اضافه کرد: فرمانداری همدان با همکاری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری نهال مورد نیاز مدارس را در اختیار آنها قرار می‌دهد و مدارس باید خود مراقبت و نگهداری از فضای سبز را مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه طرح صبحانه سالم بسیار مناسب است، تصریح کرد: در اجرای طرح صبحانه سالم نباید به دنبال تجمل‌گرایی و تنوع خاص بود و هزینه‌هایی را به خانواده‌ها تحمیل کرد.

قهرمانی‌مطلق ادامه داد: هر مدرسه باید با توجه به شرایط مالی و فرهنگی دانش‌آموزان این طرح را اجرا کند و بیشتر در راستای فرهنگ‌سازی مصرف صبحانه توسط دانش‌آموزان کارها را انجام دهد.

این مسئول گفت: امروز فرهنگ غذایی تغییر کرده و غذاهای آماده و فست فود به سرعت در حال رشد است لذا باید برای حفظ سلامت غذایی دانش‌آموزان از طریق آموزش خانواده‌ها و دانش‌آموزان فرهنگ مصرف صبحانه سالم را نهادینه کرد. 

فرماندار همدان در ادامه سخنان خود به موضوع برخورد افراد ستاد اسکان در مدارس با مهمانان نوروزی اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش باید حق‌الزحمه پرسنلی که در این ستادها همکاری می‌کنند را پرداخت کند و برای نحوه برخورد و پذیرش مهمانان به همه پرسنل آموزش‌های لازم را ارائه دهد.

وی افزود: در راستای حفظ حرمت مهمانان در شهر پایتخت تاریخ و تمدن با توجه به اینکه همدان جشنواره زمستانی را برگزار کرده است و خود را به عنوان شهری گردشگرپذیر و فرهنگی معرفی کرده است باید بیشتر تلاش کند.

قهرمانی‌مطلق خاطرنشان کرد: باید برای ارائه بهتر خدمات به مهمانان نوروزی نظارت محسوس و نامحسوس صورت گرفته و نظرسنجی از مهمانان در خصوص نحوه برخورد و خدمات انجام شود و نتیجه به شورای آموزش و پرورش شهرستان ارائه شود.

این مسئول ادامه داد: با توجه به وضعیت گردشگری همدان باید بسته‌های فرهنگی که جاذبه‌های گردشگری را معرفی می‌کند به مهمانان نوروزی ارائه شود.

فرماندار همدان در خصوص مدارس هیئت امنایی و غیر دولتی نیز با بیان اینکه خانواده‌ها در راستای رشد و تعالی فرزندان خود هزینه می‌کنند، اضافه کرد: رشد و گسترش مدارس غیر دولتی نشانگر این است که مردم برای امور آموزشی فرزندان خود هزینه می‌کنند و همدان در رشد مدارس هیئت امنایی موفق بوده است.

وی ادامه داد: در گسترش مدارس هیئت امنایی ملاک اخذ پول از خانواده‌ها نیست بلکه این مسئله به بهتر شدن کیفیت آموزش‌ها کمک می‌کند.

در این جلسه مصوب شد؛ مدرسه راهنمایی شهید بابایی‌پور به مدت یکسال آزمایشی با داشتن شرایطی مبنی بر ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان هیئت امنایی شده و از اولیایی که توان پرداخت هزینه را دارند، هزینه اخذ شود.

همچنین گزارش‌ آزمایش شیرهای توزیعی در مدارس توسط کارشناس بهداشت در خصوص عدم خلوص شیرهای توزیعی ارائه شد.

اجرای طرح صبحانه سالم در مدارس با توجه به شرایط مالی و فرهنگی دانش آموزان از دیگر مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/89019/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول