به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، این همایش با حضور جعفر حبیبی مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان قزوین، رخساره فضلی رئیس گروه پیشدبستانی و مسئول مطالعات و برنامهریزی وزارت آموزش و پرورش و فاطمه بهرامی معاون آموزشی ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد.
همایش بزرگ دوره پیشدبستانی با هدف شیوههای ارزشیابی از عملکرد نوآموزان، بررسی و تحلیل برنامههای آموزش و پرورش در راستای بهبود کیفیت آموزش در مقطع پیشدبستانی برگزار شد.
اهمیت حضور آموزشی و برنامههای رایانهای در کلاسهای نوآموزان و روشهای مؤثر اجرای برنامه انس با قرآن و علاقه به یادگیری در دوره پیشدبستانی نیز از اهداف برپایی این همایش بود.
آسیبهای و چالشهای آموزشی و پرورشی و راه کارهای پیشنهادی و نحوه پرورش مهارتهای ذهنی و اجتماعی در بین دانشآموزان پیشدبستانی نیز به همراه ضرورت پرداخت به سبک زندگی مبتنی بر ارزشهای اسلامی و جایگاه پرورش مهارتهای زبان فارسی و نحوه انجام آن در دوره پیشدبستانی از دیگر اهداف برگزاری این همایش بود.
نقش و تأثیر آموزشهای دوره پیشدبستانی در دستیابی به اهداف دوره دبستان نیز یکی دیگر از اهداف برپایی این همایش بود که محمد فرجی رئیس کار گروه آموزشی پیشدبستانی و دبستان استان قزوین هم بر آن مهر تأیید زد.
فرجی که دبیر همایش بزرگ پیشدبستانی قزوین را هم برعهده داشت با بیان اینکه حضور آموزش و برنامههای رایانهای در کلاس و نحوه پرورش مهارتهای ذهنی و اجتماعی در بین نوآموزان پیشدبستانی از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است، اظهار داشت: دوره پیشدبستانی دوره حساسی است و باید به این دوره توجه ویژهای شود.
به گفته فرجی شیوه ارزشیابی از عملکرد نوآموزان و بررسی و تحلیل آموزش و پرورش در راستای بهبود کیفیت در دوره پیشدبستانی از دیگر موارد مهمی است که باید به آن توجه شود.
دبیر همایش بزرگ پیشدبستانی استان قزوین اظهار امیدواری کرد و افزود: در تلاش هستیم آسیبها و چالشهای آموزش و پرورش در دوره پیشدبستانی را با ارایه راه کارهای پیشنهادی برطرف کنیم.
انتهای پیام/77004/ی30/ظ1004