اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جامعه روحانیت جیرفت:

جامعه روحانیت در تمام صحنه‌ها حضور فعال دارد

خبرگزاری فارس: رئیس جامعه روحانیت شهرستان جیرفت گفت: این جامعه به عنوان یک مشاور امین در خدمت مردم و در کنار مسئولان فعالیت می‌کند و در تمام صحنه‌ها حضور فعال دارد.

جامعه روحانیت در تمام صحنه‌ها حضور فعال دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام محمد احمدیوسفی امروز در جلسه شورای اداری در این شهرستان با تشکر از حضور ملت ایران به ویژه مردم دارالولایه در راهپیمایی 22 بهمن ماه اظهار داشت: جمعیتی عظیم و بی‌نظیر با لبیک به فرمان ولایت فقیه در این راهپیمایی حضور یافتند.

وی افزود: پس از شکست قیام 15 خرداد 42 امام راحل برای ایجاد تشکیلات منسجم ویژه روحانیت مصمم شدند و در سال 56 با تأکید ایشان و حمایت شهید مطهری نخستین هسته جامعه روحانیت تشکیل شد.

احمدیوسفی هدف از تشکیل این جامعه را در آن زمان برنامه‌ریزی برای راهپیمایی‌ها، سخنرانی‌ها، تهیه شعار و هماهنگی‌ و سازماندهی علیه حکومت پلید رژیم شاه ذکر و تصریح کرد: اساس‌نامه این جامعه در سال 57 تدوین و در 58 به توصیه امام راحل اساسنامه جدیدی شکل گرفت.

وی با تأکید بر اینکه جامعه روحانیت یک حزب نیست، ابراز داشت: این جامعه یک تشکل سیاسی و صنفی و جمعیتی علما است که با انگیزه دینی، حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی، تبعیت از مقام عظمای ولایت و دفاع همه‌جانبه از ایشان ایجاد شده است.

احمدیوسفی عنوان کرد: افرادی که در جامعه روحانیت فعالیت می‌کنند از طیف‌ها، صنف‌ها و ایده‌های فکری متفاوت هستند، زیرا در احزاب همه افکار باید به دبیرکل آن ختم شود، اما در این جامعه هر فرد فکر و دیدگاه مستقلی دارد که محترم شمرده می‌شود.

مشاور عالی فرماندار جیرفت گفت: در این شهرستان‌ جامعه روحانیت با محوریت امام جمعه و هدف سازماندهی روحانیت، تحکیم مبانی انقلاب و دفاع از آن، حمایت همه‌جانبه از اندیشه‌های فکری امام راحل و مقام عظمای ولایت، ارتباط با روحانیت سایر مذاهب، تأسیس مؤسسه‌های عام‌المنفعه و ... تشکیل شده است.

احمدیوسفی بیان داشت: این جامعه از هم‌‌اکنون به عنوان یک مشاور امین در خدمت مردم و در کنار مسئولان فعالیت می‌کند و در تمام صحنه‌ها حضور فعال دارد.

*برگزاری مراسم شبی در محضر قرآن با حضور قاری بین‌المللی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت نیز در این جلسه اظهار داشت: در مراسم تجلیل از چهره‌های قرآنی برتر کشور نماینده استان کرمان صمدالله سعیدی یکی از شهروندان جیرفتی مورد تقدیر قرار گرفته است، بر همین اساس 30 بهمن ماه مراسم استقبال از وی با هدف تشویق چهره‌های قرآنی در میدان سپاه انجام می‌گیرد.

فرزاد احمدیوسفی تصریح کرد: همچنین مراسم شبی در محضر قرآن 30 بهمن ماه با حضور محمدحسین سعیدیان قاری بین‌المللی در مسجد رقیه (س) شهرستان برگزار می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جیرفت نیز اظهار داشت: در اسفند ماه رزمایش گردان‌های عاشورا، الزهرا (س)، بیت‌المقدس و امام حسین (ع) در این شهرستان برگزار می‌شود.

علی شهدادنژاد از برگزاری اردوی راهیان‌نور دانش‌آموزی، دانشجویی و محلات خبر داد و عنوان کرد: در نیمه دوم اسفند ماه نیز اردوی راهیان نور با هدف آشنایی نسل جوان با ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/80001/ق40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول