اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مصباح‌یزدی:

پوشیدن لباس روحانیت باید به قصد خشنودی امام زمان(عج) باشد

خبرگزاری فارس: رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: هدف از پوشیدن لباس روحانیت باید ایجاد ارتباط با امام عصر(عج) باشد و در این صورت برکات و آثار فراوان آن دیده خواهد شد.

پوشیدن لباس روحانیت باید به قصد خشنودی امام زمان(عج) باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله محمدتقی مصباح ‌یزدی امروز در مراسم عمامه‌گذاری جمعی از طلاب مدرسه معصومیه قم که در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی برگزار شد با اشاره به تنظیم زندگی توسط انسان‌ها بر اساس اعتبارات عقلی اظهار کرد: این قریحه خدادادی بر مبنای تدبیر الهی در بندگان قرار داده شده است.

وی افزود: رابطه رئیس و مرئوس همواره در میان انسان‌ها وجود داشته و به صورت قراردادی تعیین می‌شود و تبعیت از فرماندهان و رؤسا نیز برای رسیدن به هدف ضرورت دارد.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه سمبل‌سازی هم نوعی از قراردادهای میان انسان‌ها به شمار می‌رود گفت: قریحه‌ای ذاتی که خداوند در نهاد انسان‌ها قرار داده دلیل این امر است.

وی ادامه داد: قریحه مورد اشاره ارتباطی وسیع میان انسان‌ها به وجود می‌آورد و اگر این مسئله وجود نداشت ارتباط میان اعضای بشر محدودیت‌های فراوانی داشت؛ اختراع خط نیز در همین راستا صورت گرفته است. 

توانایی ایجاد ارتباط یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌های الهی است

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه قرآن تکیه خاصی بر روی این مسئله دارد خاطرنشان کرد: این کتاب آسمانی قریحه زبان را به عنوان یکی از نعمت‌های خداوند به انسان ذکر کرده است.

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به تأثیر نیت خالص در قراردادهای انسانی گفت: زمانی که فردی واژه‌ای را به نیت آیات قرآن بنویسد نورانیتی در آن کلمات به وجود می‌آید که دل‌های پاک می‌توانند آن را ببینند.

وی در ادامه تأثیرگذاری روح و نیت آدمی بر روی طبیعت را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: این مسئله از رازهای خلقت الهی به شمار می‌رود.

آیت‌الله مصباح یزدی لباس‌های مختلف را نیز سمبل و نماد مفاهیم خاصی دانست و افزود: لباس‌ها می‌توانند آثار معنوی داشته و توجه یا بی‌توجهی به آن‌ها احترام یا بی‌احترامی نسبت به یک سازمان یا کشور محسوب ‌شود؛ در مذهب ما نیز لباسی وجود دارد که دارای ارزش و قداست ویژه‌ای بوده و تنها کسانی که چشم حقیقت‌بین دارند می‌توانند آن را درک کنند و در این میان نیت افراد در پوشیدن آن لباس تأثیر فراوانی دارد.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) اضافه کرد: برخی افراد از پوشیدن لباس روحانیت قصد ایجاد ارتباط میان خود و امام زمان(عج) را دارند و این نیت در چشم افراد حقیقت‌بین دیده می‌شود اما ممکن است برخی نیز آن را به عنوان لباس حرفه خود بپوشند. 

پوشیدن لباس روحانیت به طمع مادیات نهایت حماقت است

وی بیان داشت: عمل واحد می‌تواند نتیجه‌های متفاوتی داشته باشد؛ نیت افراد سبب می‌شود با انجام یک کار وارد بهشت یا جهنم شوند.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه اگر فردی برای به دست آوردن مادیات به تحصیل علوم دینی بپردازد نهایت حماقت را به خرج داده است گفت: کارهای بسیاری برای جمع کردن پول وجود دارد و می‌توان به سراغ آن‌ها رفت؛ کسی که از تحصیل علوم دینی قصد مطامع مادی را داشته باشد از فردی که واجبات خود را انجام نمی‌دهد نیز بدتر است.

انتهای پیام/78004/ج40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول