اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهربابک:

سران قوا موجب بی‌حرمتی به هم نشوند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهربابک گفت: قوه مقننه در تدوین قانون و قوه مجریه در اجرای قانون باید به گونه‌ای عمل کنند که موجب بی‌حرمتی به کسی نشود.

سران قوا موجب بی‌حرمتی به هم نشوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهربابک، حجت‌الاسلام حسن منتظری ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اظهار داشت: کرامت از آن فضائل برجسته‌ای است که خداوند سبحان فرشتگان را به این وصف ستود و انسان‌های وارسته را به این وصف موصوف کرد.

منتظری بیان داشت: انسان‌ها هویتشان را از خداوند دارند، زیرا خداوند هم فرشته را آفرید و هم انسان را خلق کرد، پس اصل هستی فرشته و انسان مال خودشان نیست و از ناحیه غیر است از همین روی کرامت آنها هم از آن خدا است، زیرا ممکن نیست، اصل هویت بالغیر باشد، اما وصف کرامت یا وصفی دیگر ذاتی باشد، بنابراین این خداوند است که انسان و فرشته‌ها را کریم کرد.

امام جمعه شهربابک خاطرنشان کرد: قرآن در ارتباط با کرامت انسانی دو گونه تعبیر دارد، در بخشی از آیات قرآن از کرامت و ارجمندی انسان و برتری او بر دیگر موجودات سخن به میان آمده و در برخی، انسان نکوهش و حتی بحث فروتر بودن او از حیوانات مطرح شده است.

منتظری بیان داشت: منظور از کرامت این است که انسان دارای حرمت است و حق دارد در جامعه به طور محترمانه زیست کند و کسی حق ندارد با گفتار و رفتار خویش حیثیت او را با خطر مواجه سازد.

وی گفت: قوه مقننه در تدوین قانون و قوه مجریه در اجرای قانون باید به گونه‌ای عمل کنند که موجب بی‌حرمتی به شخص مجرم نشوند، احترام به انسان در جامعه به عنوان یک اصل مورد پذیرش اسلام بوده و در این زمینه تاکید فراوانی صورت پذیرفته است.

انتهای پیام/80023/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول