اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس ارشد فلسفه تعلیم و تربیت در سوادکوه:

احترام به اقتدار پدر و عاطفه مادر از راهکارهای زندگی سالم است

خبرگزاری فارس: کارشناس ارشد فلسفه تعلیم و تربیت با تأکید بر اجرای دستورات دینی در زندگی جمعی گفت: احترام به اقتدار پدر و عاطفه مادر از راهکارهای زندگی سالم و دینی است.

احترام به اقتدار پدر و عاطفه مادر از راهکارهای زندگی سالم است

به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوه، حشمت‌الله سمیعی ظهر امروز در جمع زوج‌های جوان سوادکوه گفت: شناخت ویژگی‌های زن و شوهر و فرزندان از یکدیگر موجب ایجاد روابط پایدار در زندگی می‌شود.

استاد دانشگاه‌های سوادکوه با تأکید بر این‌که آشنایی با راهکارهای زندگی سالم و شاداب و پویا باید در جامعه تبلیغ شود به لزوم تلاش جمعی برای دستیابی به جامعه سالم پرداخت و افزود: اجرای دستورات نورانی آیات و روایات دینی از مهم‌ترین اهرم‌های دستیابی به زندگی سالم و کم دغدغه است.

وی احترام به اقتدار پدر و عاطفه مادر را از راهکارهای دینی و روانشناسانه در ایجاد خانواده‌های بادوام توصیف کرد و افزود: موانع دستیابی به خانواده سالم و دینی باید شناسایی و با روش‌های آینده‌‌نگرانه حذف شود.

سمیعی به عوامل اقتدارشکن در خانواده‌ها اشاره کرد و ادامه داد: سرزنش، بیان عیب‌ها به صورت مستقیم، تحقیر و تذکر در جمع از مواردی است که موجبات شکست اقتدار در خانواده را فراهم می‌کند.

کارشناس ارشد فلسفه تعلیم و تربیت، به احادیثی از معصومین در ارتباط با خانواده اشاره کرد و یادآور شد: به گفته پیامبر اعظم (ص) «سرزنش کننده نمی‌میرد تا سرزنش شود» و یا در حدیث قدسی آمده است که «تحقیر مؤمن اعلام جنگ با خدا است».

سمیعی تحسین کردن را از موارد به وجود آمدن تفاهم و احترام به اقتدار پدر و عاطفه مادر ذکر کرد و گفت: تحسین موجبات احساس افتخار، ارزشمندی و تقویت باورها و رفتارهای ارزشمند را فراهم می‌آورد و کاهش بزه و جرائم فرهنگی و اجتماعی را می‌توان در رفتار والدین در خانواده‌ها جستجو کرد.

انتهای‌پیام/86015/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول