اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه عنبرآباد خبر داد

رشد 140 درصدی جمع‌آوری زکات در عنبرآباد

خبرگزاری فارس: امام جمعه عنبرآباد گفت: جمع‌آوری زکات واجب در سال جاری در این شهرستان نسبت به سال گذشته 140 درصد افزایش داشته است.

رشد 140 درصدی جمع‌آوری زکات در عنبرآباد

حجت‌الاسلام مصطفی دشت‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عنبرآباد با اشاره به رشد چشمگیر پرداخت زکات نسبت به سال گذشته در این شهرستان اظهار داشت: زکات یکی از واجبات دین اسلام است و این موضوع آن‌قدر اهمیت دارد که در قرآن کریم در کنار امر به نماز امر به این فریضه الهی نیز شده است.

وی با بیان اینکه زکات واجبی برای پاک کردن و تزکیه مال انسان است، افزود: پرداخت زکات خود یک شکرگزاری خداوند در برابر نعمت‌های فراوانی است که به ما عطا کرده است و شکر نعمت هم نعمت را افزون می‌کند.

دشت‌آبادی تصریح کرد: تجربه نشان داده که افرادی که اهل عمل به این واجب الهی هستند، برکت و افزونی نعمت را در زندگی خود مشاهده می‌کنند و افرادی که اهل زکات نباشند، اگر چه مال و ثروت آن‌ها به ظاهر زیاد می‌شود، اما گاه اتفاق می‌افتد که همه سرمایه آن‌ها از بین می‌رود و متوجه نیستند که دلیل آن چه چیز است.

وی با بیان اینکه زکات به 9 چیز «طلا، نقره، گاو، گوسفند، شتر، گندم، جو، خرما و کشمش» تعلق می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در شهرستان عنبرآباد از این 9 مورد خرما، گوسفند و گندم به ترتیب از بیشترین تا کمترین موارد را شامل می‌شود.

رئیس ستاد زکات عنبرآباد گفت: مردم مؤمن و متدین این شهرستان توجه خوبی به این فریضه الهی دارند، به طوری که در این شهرستان جمع‌آوری زکات واجب در سال جاری نسبت به سال گذشته 140 درصد افزایش داشته است، این امر جای تقدیر از مردم منطقه را دارد، هر چند تشکر اصلی را خداوند متعال از این مردم دارد.

انتهای پیام/80005/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول